Online platba kartou je v České republice bezpečnější než v zahraničí

29. 12. 2015. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Shoptet)
Platit v České republice při online nákupech kartou je bezpečnější než v zahraničí. Je to dáno tím, že platba probíhá přes platební bránu zabezpečenou technologií 3D Secure a obchodník nikdy nemá konkrétní informace k platební kartě. I když se lidé pomalu přestávají bát platit kartou, stále hraje prim platba dobírkou.
Foto: Absfreepic.com

Během vánočních nákupů mnoho lidí objednává dárky na internetu na poslední chvíli. Často pro urychlení celého procesu volí možnost on-line platby kartou. „Za běžné situace by to asi neudělali, protože stále přetrvává jistá nedůvěra. Přitom je to zcela bezpečné. S jistou nadsázkou lze říci, že je to bezpečnější než dobírka, kdy musí zákazník nejprve vybrat hotovost, kterou mu může někdo po cestě domů ukrást,“ řekl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Obava nakupujících pramení z neznalosti celého procesu a také ze zpráv o odcizení informací o platebních kartách ze zahraničních obchodů. Tam musí zákazník poskytnout údaje o kartě přímo obchodníkovi. Zde pak hrozí možnost úniku dat v důsledku špatného zabezpečení, nedbalosti nebo hackerského útoku.

Pokud platí nakupující v českém e-shopu, pak údaje o jeho kartě získá jen banka. Tak pak převede peníze na účet obchodníka. Je už běžně používaná technologie 3D Secure, která zaručuje dvoustupňovou autentizaci. Vedle čísla karty, data platnosti a kontrolního kódu (CVV/CVC) je pak požadován další kontrolní kód, který dorazí formou SMS na mobilní telefon spárovaný s daným účtem.

Kartou on-line platí rok od roku více lidí, přesto stále prim hraje dobírka. Důvodem je spíše obava, zda zboží opravdu dorazí. „Tento důvod hovořící ve prospěch drahé dobírky je jen takovou berličkou. Lidé zaplatí poště nebo přepravci ještě před tím, než balíček otevřou. Takže ta pomyslná jistota, že došlo požadované zboží v pořádku, vlastně chybí,“ komentoval Miroslav Uďan.

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více