Obrat přes internet v roce 2013 v ČR byl 70 miliard korun

18. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
V oblasti B2C prodeje zboží a služeb došlo k dalšímu růstu online prodejů o 16,3 % na 363,1 miliardy eur. Vyplývá to ze statistik za rok 2013 připravených ve spolupráci se sdružením Ecommerce Europe a agenturou GfK.
Foto: Freeimages.com

„V roce 2014 předpokládáme v Evropě online obraty v hodnotě více než 425 miliard EUR. Podíváme-li se až do roku 2016, očekáváme dosažení hranic 625 miliard EUR. Pokračování růstu umožní jak zavedené e-commerce ekonomiky, tak také rozvoj prodeje po internetu v další zemích Evropy,“ prohlásil Wijnand Jongen, předseda výkonného výboru Ecommerce Europe.

V roce 2013 dosáhly nejvyšších e-obratů podle očekávání tři největší evropské ekonomiky – Velká Británie (107,1 miliard EUR), Německo (63,4 miliard EUR) a Francie (51,1 miliard EUR). V České republice tvořily obraty za prodej po internetu více než 70 miliard Kč, tedy 2,5 miliardy EUR.

Na konci roku 2013 nabízelo zboží či služby evropským zákazníkům více než 650 000 webových stránek. Jen v České Republice se odhaduje počet e-shopů na 35 000. Ať už přímo či nepřímo, evropská e-commerce poskytuje aktuálně zaměstnání dvěma milionům lidí.

„Prodej online v České Republice roste obdobně jako v Evropě v průměru o 15 až 20 %. E-commerce je jednoznačně jedním z tahounů ekonomického růstu nejen u nás a aktuální výsledky to zcela potvrzují,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Vlastník Datartu může převzít Electro World a NAY

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ÚOHS)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení, v jehož důsledku získá společnost HP Tronic (majitel Datartu) skupinu NAY, pod kterou mimo jiné spadá také síť Electro World. Rozhodnutí již nabylo právní moci. Čtěte více