Obliba herních konzolí v českých domácnostech roste

2. 3. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sony)
V současnosti má v české populaci ve věku 15 až 45 let už každá třetí domácnost vlastní herní konzoli. Většina investovala do jejího nákupu v posledních dvou letech až 6 000 korun. Průzkum mimo jiné ukázal, že i když v téměř polovině případů (46 %) pořizují herní konzoli rodiče jako dárek svým dětem, v každé čtvrté domácnosti (26 %) na nich hrají výhradně dospělí členové rodiny. Naopak domácnosti, kde k herním obrazovkám zasedají jen potomci, jsou v menšině.

Majitelem herní konzole se v posledních dvou letech stalo 63 % oslovených. Každý desátý člověk navíc uvažuje o nákupu herní konzole v nejbližší době, jejich počet v domácnostech se tedy zvyšovat.

Za novou herní konzoli utratili lidé ve sledovaném období většinou méně než šest tisíc korun, více než třetina z nich (37,5 %) ale za její nákup neváhala vydat až třináct tisíc korun. Vedle herních konzolí se jejich vlastníci neobejdou bez her, příslušenství a dalšího vybavení. Na ty vynaložilo částku v rozmezí dva až čtyři tisíce korun 40 % dotazovaných.

„Vzrůstající popularita herních konzolí mezi Čechy je dána několika faktory. Nespornou výhodou herních konzolí je jednoduchost použití. Vedle toho, že si lidé mohou vybrat typ herního zařízení podle svých finančních možností, je to zejména sociální aspekt, kdy své zážitky z hraní mohou společně sdílet s ostatními hráči, nebo prožívat příběhy s přáteli on-line. Aktuální novinkou pro vybrané konzole je možnost zahrát si on-line hru proti kamarádovi, kterou sám nevlastní, což je naprostá revoluce v hraní. S tím souvisí i kvalita vydávaných her, které dokážou hráče plně vtáhnout do příběhu a umožnit jim prožít úžasné momenty, se kterými by se jinde nesetkali,“ řekl senior manager PlayStation Ivan Bradáč ze společnosti Sony.

Herní konzole jako součást životního stylu

Výsledky průzkumuboří mýtus o tom, že hraní videoher je pouze doménou mladistvých. Naopak je i výraznou součástí světa dospělých. V každé čtvrté domácnosti (26 %) tráví svůj čas s herní konzolí výhradně dospělí členové rodiny. Naopak v každé desáté domácností (9,7 %) zasednou ke konzoli jen teenageři. Herní konzole vytváří v rodině pojicí prvek, protože ve většině domácností (64,3 %) si najdou čas na hraní jak dospělí, tak i jejich potomci.

Průzkum také vyvrací obecný předsudek, že každý hráč žije jen virtuální realitou. Většina (60,6 %) z dotazovaných hráčů se totiž věnuje ve svém volném čase i sportu, svým koníčkům nebo jiným společenským činnostem. Ostatně většina (80 %) respondentů uvedla, že v herním světě stráví v průměru týdně méně než dvanáct hodin. Hraní her je tak pro ně jednou z variant relaxace, případně snížení stresu a napětí. Třebaže hráči logicky očekávají od videoher především společenskou zábavu odehrávající se ve virtuálním světě, pro více než 40 % z oslovených představují současně trénink paměti a koncentrace, každý pátý také vnímá, že si díky hraní her vylepšuje jazykovou dovednost.

V neposlední řadě výsledky průzkumu popírají předsudek, že hraní videoher automaticky nabourává sociální vztahy v rodině nebo mezi partnery. Přes 40 % dotazovaných naopak sdělilo, že jim jejich partnerka nebo partner hraní her nikterak nevyčítá. Každý pátý však musí o to více čas strávený hraním videoher vynahradit svému partnerovi návštěvou kina, divadla, večeří v restauraci nebo jinými společně strávenými chvílemi. Hraní her vnímá jako problematické jen menšina respondentů (14,7 %), ti mají pocit, že hraní her partnerovi vadí. Hráči mimo jiné uvedli, že často hrají jen v případě, když jejich partner nebo partnerka není doma. Ve jménu dobrých rodinných vztahů ocení rodinní příslušníci (15,3 %), když jim jejich protějšek občas dovolí hrát na konzoli také.

Průzkum uskutečnila česká pobočka společnostiSony Computer Entertainment Europe.

Podobné články

AOC sjednotí své herní periferie pod novou značkou

28. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Firma AOC představila svou novou zastřešující značku AGON by AOC specializovanou výhradně na gaming. Nová značka sjednotí stávající řady herních monitorů a příslušenství a zároveň rozšíří produktovou nabídku o nové modely určené pro různé skupiny hráčů. Čtěte více

Prodej herních PC v regionu EMEA nadále poroste

28. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Trh s herními počítači v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky vykázal další velmi slušný kvartál – konkrétně se zde podle IDC prodalo 2,4 milionu zařízení, což představuje meziroční nárůst o více než 50 %. A nijak špatně to nevypadá ani s výhledem do budoucna. Čtěte více

Tech Data bude v ČR dodávat produkty Xbox

21. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Společnost Tech Data bude od 1. července nabízet v České republice herní konzole a příslušenství Xbox z portfolia společnosti Microsoft. Tech Data bude dodávat produkty Xbox retailerům a dalším Microsoft partnerům a poskytovat jim informační, marketingovou a prodejní podporu. Čtěte více

SureFire: herní myši Hawk Claw, Condor Claw a Eagle Claw

12. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Verbatim)
SureFire, specializovaná herní značka společnosti Verbatim Europe, uvedla na trh tři nové gamingové myši, čímž dále rozšiřuje svoji nabídku periferií pro milovníky počítačových her. Všechny tři myši mají RGB podsvícení, několik programovatelných tlačítek, nastavitelné DPI a pokročilý software pro podrobnou konfiguraci. Čtěte více