Nový průzkum odhaluje měnící se priority, výzvy a taktiky v marketingu

12. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Hlavní prioritou marketérů jsou inovace, zatímco za největší výzvu považují interakci se zákazníky v reálném čase. Studie společnosti Salesforce dále zjistila, že navzdory nebývalým změnám a výzvám v nedávné minulosti zůstávají marketéři ohledně budoucnosti svých organizací optimističtí.

Zpráva také odhaluje významné investice do nástrojů, technologií a kanálů, které se staly nepostradatelnými v éře marketingu řízeného odkudkoli.

Dvě třetiny (66 %) marketérů podle průzkumu očekává, že v příštích 12 až 18 měsících poroste jejich organizacím obrat, a 77 % tvrdí, že jejich práce přináší větší hodnotu než před rokem. Přesto se objevují problémy: 72 % marketérů souhlasí s tím, že je dnes více než před rokem obtížnější splnit očekávání zákazníků. Aby se nové situaci přizpůsobili, opírají se marketéři o digitální transformaci, kterou zahájili již před pandemií. V průzkumu 90 % dotazovaných marketérů uvádí, že pandemie změnila jejich strategii pro interakci se zákazníky prostřednictvím digitálních kanálů a 89 % uvádí, že změnila jejich mix marketingových kanálů.

„Jen za o něco déle, než jeden rok se marketéři po celém světě vypořádali se změnami v chování zákazníků, ke kterým obvykle dochází v průběhu několika let,“ uvedl Michal Mravináč, regional sales manager společnosti Salesforce. „Zjištění v letošní studii o stavu marketingu poskytují dobré měřítko pro posouzení, co se změnilo, co je konzistentní a kam se umění a věda marketingu ubírají dál.“

Trendy odhalené ve studii o stavu marketingu byly shromážděny na základě průzkumu mezi více než 8 200 manažery marketingu ve 37 zemích na šesti kontinentech. Mezi hlavní zjištění patří:

  • S přechodem zákazníků do digitálního prostředí roste význam marketingu. Marketéři zrychlují svou digitální transformaci. Z marketingových kanálů se během pandemie nejvíce zvýšila hodnota videa.
  • Hnacím motorem éry marketingu uskutečňovaného odkudkoli je spolupráce. Distribuovaní zaměstnanci, kteří již nejsou vázáni na kanceláře, přehodnocují způsoby, jakými komunikují nejen se zákazníky, ale i mezi sebou navzájem. Až 82 % marketingových organizací přijímá nové zásady týkající se práce na dálku.
  • Marketing stojí na datech. S přibývajícími zdroji je správa dat stále složitější. Marketéři očekávají, že v letech 2021 až 2022 vzroste počet datových zdrojů, které používali v roce 2020 v B2C marketingu na dvojnásobek, a v B2B marketingu o 50 %.
  • Metriky a klíčové ukazatele výkonnosti se nadále vyvíjejí. Jak se jejich práce stává strategicky důležitější a pro celý podnik cennější, marketéři přehodnocují, jak vypadá úspěch. Více než dvě třetiny (70 %) ředitelů marketingu srovnává svoje klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) s generálními řediteli firem.

Kompletní studii State of Marketing společnosti Salesforce naleznete zde.

Štítky: 

Podobné články

Veeam představil inovace řešení Backup for Salesforce

20. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Veeam)
Nejnovější verze řešení Veeam Backup for Salesforce rozšiřuje podporu pro multi-cloudová prostředí, zvyšuje zabezpečení pomocí jednotného přihlášení (SSO) a vícefaktorového ověřování (MFA) a poskytuje bezpečné prostředí pro testování i vývoj prostřednictvím sandboxu. Čtěte více

S rozvojem umělé inteligence rostou obavy o důvěryhodnost dat a jejich bezpečnost

15. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Zpráva společnosti Salesforce o stavu dat a analytiky, která vychází z průzkumu mezi více než 10 000 technickými a obchodními manažery, odhaluje obavy o důvěryhodnost dat a bezpečnost v době, kdy se organizace snaží využít pokroků v oblasti umělé inteligence. Čtěte více

Veeam rozšiřuje své SaaS portfolio o produkt Veeam Backup for Salesforce

2. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Veeam Software)
Veeam Software představil novinku Veeam Backup for Salesforce, která eliminuje riziko ztráty dat a metadat ze Salesforce v důsledku lidské chyby, problémů s integrací a dalších běžných scénářů ztráty dat ze Salesforce. Čtěte více

Salesforce představil datovou platformu Genie, která pohání první CRM v reálném čase

30. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce představila datovou platformu fungující v reálném čase, která pohání celou platformu Salesforce Customer 360. Díky Genie tak může každá firma proměnit data v zákaznickou magii a poskytovat vysoce personalizované služby v oblasti prodeje, služeb, marketingu a obchodu, které se neustále přizpůsobují měnícím se informacím a potřebám zákazníků v reálném čase. Čtěte více