Nová strategie značky Canon

9. 6. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Snahy Canon o sjednocení komunikace vyústily v přepracování strategie značky. Ta bude prezentována napříč všemi divizemi zcela stejným způsobem, který však neomezí kreativce v jejich rozletu a tvůrčí práci.
Nové samotné logo Canon.

Společnost Canon v rámci utváření jednotné identity organizace pod heslem „One Canon“ sestavila novou strategii komunikace značky a související pravidla pro její používání. Nová koncepce rozhodně neznamená změnu loga Canon, které patří k nejznámějším a nejuznávanějším na světě. Bude však přinášet větší konzistenci a veškerá graficky zpracovaná sdělení budou jednoznačně identifikovatelná napříč všemi divizemi společnosti Canon.

Nové vizuální pojetí se projeví v inzertních a marketingových materiálech, materiálech určených pro propagaci na prodejnách, v brožurách či v oblasti vozového parku. Přechod na novou vizuální podobu je plánován jako postupný a změny se budou objevovat s uváděním nových produktů.

Zásadní a sjednocující změnou ve vizuální komunikaci je použití „rámečku“, který je grafickou variací prvního písmena z názvu společnosti „C“. Canon takto prezentuje svou kreativní hru s obrazem a jeho detaily. Rámce a způsoby jeho použití jsou definovány velmi otevřeně a dávají prakticky neomezený prostor pro otevřenou tvorbu. Reklamní sdělení se tak mohou velice lišit ve způsobech oslovení dle svého cílení. Na druhou stranu však zůstane zachována společná linie propojující komunikaci v jeden celek – v jeden Canon.

Součástí změny je také oddělení loga „Canon“ od loga „You Can“. To však zůstává velmi důležitou součástí komunikace a jako grafický element bude využíváno i nadále, stejně jako logo „We Speak Image“.