Novinky

Nová strategie jednotného digitálního trhu EK reaguje na postoj internetových obchodníků

Evropská komise představila novou strategii jednotného digitálního trhu v Evropské unii. Za pomoci tří pilířů o šestnácti bodech tak vytyčila hlavní priority EU v rozvoji nejen e-komerce. Strategie by měla být základem pro zajištění dalšího růstu digitálního trhu a online prostředí vůbec.

František Doupal
Zdroj: APEK
  • 12. 5. 2015
  • 1 min
Nová strategie jednotného digitálního trhu EK reaguje na postoj internetových obchodníků

Nová strategie Evropské komise obsahuje tři hlavní pilíře – lepší přístup ke zboží a službám poskytovaným online napříč Evropou, vytvoření rovných tržních podmínek pro rozvoj digitálních sítí a inovativních služeb a maximalizace růstového potenciálu digitální ekonomiky. Z pohledu provozovatelů e-shopů, kteří chtějí prodávat zboží a služby v EU, je klíčový především první pilíř.

Jsme opravdu rádi, že Evropská komise reagovala na názory obchodníků a vnímá jejich problémy a potřeby. APEK postoj e-shopů prezentoval na setkání v ČR, ale také prostřednictvím nadnárodní asociace Ecommerce Europe přímo v Bruselu,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zveřejněný text potvrzuje náš postoj – mezi hlavní bariéry pro růst přeshraničního online prodeje patří rozdílné úpravy spotřebitelského práva v rámci jednotlivých států EU, logistika a doručování zboží a z daňové oblasti především komplikovaná úprava DPH,“ dodal Vetyška.

Čeští online prodejci mají zkušenost s přeshraničním prodejem nejčastěji na Slovensko. V případě, že EU prosadí navrhovaná zjednodušení a harmonizaci především v oblastech spotřebitelského práva, ochrany osobních údajů a DPH, můžeme očekávat další expanzi českých e-shopů na zahraniční trhy v EU.

Podrobnější informace jsou k dispozici zde.