Nová strategie jednotného digitálního trhu EK reaguje na postoj internetových obchodníků

12. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Evropská komise představila novou strategii jednotného digitálního trhu v Evropské unii. Za pomoci tří pilířů o šestnácti bodech tak vytyčila hlavní priority EU v rozvoji nejen e-komerce. Strategie by měla být základem pro zajištění dalšího růstu digitálního trhu a online prostředí vůbec.
Foto: Freeimages.com

Nová strategie Evropské komise obsahuje tři hlavní pilíře – lepší přístup ke zboží a službám poskytovaným online napříč Evropou, vytvoření rovných tržních podmínek pro rozvoj digitálních sítí a inovativních služeb a maximalizace růstového potenciálu digitální ekonomiky. Z pohledu provozovatelů e-shopů, kteří chtějí prodávat zboží a služby v EU, je klíčový především první pilíř.

Jsme opravdu rádi, že Evropská komise reagovala na názory obchodníků a vnímá jejich problémy a potřeby. APEK postoj e-shopů prezentoval na setkání v ČR, ale také prostřednictvím nadnárodní asociace Ecommerce Europe přímo v Bruselu,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zveřejněný text potvrzuje náš postoj – mezi hlavní bariéry pro růst přeshraničního online prodeje patří rozdílné úpravy spotřebitelského práva v rámci jednotlivých států EU, logistika a doručování zboží a z daňové oblasti především komplikovaná úprava DPH,“ dodal Vetyška.

Čeští online prodejci mají zkušenost s přeshraničním prodejem nejčastěji na Slovensko. V případě, že EU prosadí navrhovaná zjednodušení a harmonizaci především v oblastech spotřebitelského práva, ochrany osobních údajů a DPH, můžeme očekávat další expanzi českých e-shopů na zahraniční trhy v EU.

Podrobnější informace jsou k dispozici zde.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více