Nejvíce zásilek z e-shopů doručí Česká pošta

30. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
V uplynulých dvou letech vzrostl podíl menších dopravců, velcí giganti si udrželi svou pozici. Nejčastěji lidé volí Českou poštu, která z pomyslného koláče v současné době ukrajuje přes 42 %. Na druhém místě se již několik let drží PPL s 15 %.
Foto: Freeimages.com

Česká pošta hraje, díky své husté síti poboček a tradici, od začátku mezi dopravci prim. Dalo by se předpokládat, že vzhledem k narůstající konkurenci bude její pozice klesat. Naopak za poslední dva roky došlo k mírnému nárůstu. V roce 2014 ji využilo k přepravě svých objednávek v e-shopech 39,6 % lidí, letos to bylo 42,5 %. „Domnívám se, že to jde ruku v ruce se zavedením možnosti doručení balíku i ve večerních hodinách. Dále pak České poště nahrává skutečnost, že si lidé mohou své zásilky vyzvednout na nejbližší pobočce tehdy, kdy mají čas,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Druhé místo se stabilními 15 % zaujímá PPL. Za poslední dva roky nejvíce posílili dopravci jako DPD nebo Geis či GLS. Přepravce DPD v roce 2014 doručil 4,7 % zásilek, letos přes 9 %. Geis  měl před dvěma lety 1,6 %, nyní je to 5 % a GLS, které přepravilo 1, 2 %, zdvojnásobilo svá čísla na 2,4 %.

Podobné články

E-shopy prožívají rekordní rok, výrazný růst očekávají i ve druhém pololetí

13. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 je kvůli koronaviru ve všech směrech zcela jiný. To platí také pro internetové obchody, které v průběhu krize táhly český maloobchod a dosáhly razantního meziročního nárůstu prodejů. Rozdíl přesahoval výjimečných 40 % v dubnu a postupně se ustálil až na 25 % v červnu. Čtěte více

Online nákupy šetří Čechům nejen čas a peníze, ale také snižují stres

24. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Češi chtějí především šetřit své úspory a vyhýbat se stresu, online nakupování je pro ně proto čím dál atraktivnější volbou. Proces je mimo jiné časově méně náročný. Nejčastěji nakupují módu a beauty produkty, v případě zboží určeného pro volnočasové aktivity se dokonce pohybují nad evropským průměrem. Čtěte více

Češi v prvním pololetí 2020 utratili na internetu 74 miliard korun

22. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Vlivem opatření souvisejících s koronakrizí, kdy se na čas celý retail přesunul téměř výhradně do onlinu, utratili Češi v e-shopech 74 miliard korun. Nejsilnějším měsícem byl prozatím březen s celkovým meziročním růstem o 40 %. Významně rostly segmenty jako je nábytek, dům a zahrada. Čtěte více

České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně. Čtěte více