Navigace na internetu vytlačují smartphony

5. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V letních měsících stoupá zájem o nákup navigací. Zájem o ně v květnu vzrostl o 40 % oproti průměru, další zvýšení se očekává v červnu a červenci. I přesto však dlouhodobě prodej navigací na internetu upadá. Vyplývá to z dat webů Aukro.cz a Heureka.cz.

„Pokles zájmu o navigace pozorujeme zhruba od roku 2011. V roce 2012 došlo k meziročnímu poklesu prodejů GPS navigací o 25 %. Stejný propad sledujeme i v letošním roce. Navigace jsou nyní často nahrazeny chytrými mobilními telefony a navigace jako takové se stávají pro lidi méně zajímavým artiklem,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Oslabení zájmu o klasické navigace zaznamenává také obchodní portál Aukro.cz. „Pokles zájmu o nákup i prodej GPS navigací zaznamenáváme již od roku 2011,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Největší zájem o navigace byl v roce 2010, ve kterém se prodal největší počet navigací. Od té doby počet prodaných kusů navigací klesá, stejně jako obrat.“

V roce 2011 klesl počet prodaných navigací na Aukru o 20 %, obrat se snížil dokonce téměř o třetinu. „Čísla za první kvartál tohoto roku naznačují, že trend snižování zájmu o navigace bude pokračovat. Prozatím se prodalo o desetinu méně navigací, než vloni. Mírný nárůst je letos meziročně zaznamenán pouze v počtu navigací, které lidé na Aukru vystavují k prodeji. Lidé se tak mohou chtít zbavit navigací, které jsou v podstatě nepotřebné v případě, že vlastníte chytrý telefon, do kterého si jednoduše aplikaci s GPS navigací můžete nahrát,“ dodala Papežová.

Štítky: 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více