Navigace na internetu vytlačují smartphony

5. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V letních měsících stoupá zájem o nákup navigací. Zájem o ně v květnu vzrostl o 40 % oproti průměru, další zvýšení se očekává v červnu a červenci. I přesto však dlouhodobě prodej navigací na internetu upadá. Vyplývá to z dat webů Aukro.cz a Heureka.cz.

„Pokles zájmu o navigace pozorujeme zhruba od roku 2011. V roce 2012 došlo k meziročnímu poklesu prodejů GPS navigací o 25 %. Stejný propad sledujeme i v letošním roce. Navigace jsou nyní často nahrazeny chytrými mobilními telefony a navigace jako takové se stávají pro lidi méně zajímavým artiklem,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Oslabení zájmu o klasické navigace zaznamenává také obchodní portál Aukro.cz. „Pokles zájmu o nákup i prodej GPS navigací zaznamenáváme již od roku 2011,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Největší zájem o navigace byl v roce 2010, ve kterém se prodal největší počet navigací. Od té doby počet prodaných kusů navigací klesá, stejně jako obrat.“

V roce 2011 klesl počet prodaných navigací na Aukru o 20 %, obrat se snížil dokonce téměř o třetinu. „Čísla za první kvartál tohoto roku naznačují, že trend snižování zájmu o navigace bude pokračovat. Prozatím se prodalo o desetinu méně navigací, než vloni. Mírný nárůst je letos meziročně zaznamenán pouze v počtu navigací, které lidé na Aukru vystavují k prodeji. Lidé se tak mohou chtít zbavit navigací, které jsou v podstatě nepotřebné v případě, že vlastníte chytrý telefon, do kterého si jednoduše aplikaci s GPS navigací můžete nahrát,“ dodala Papežová.

Štítky: 

Podobné články

Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku. Čtěte více

Komunikaci celé skupiny Heureka Group vede Martin Žabka

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Komunikační tým skupiny Heureka Group od března 2021 vede Martin Žabka, který nastoupil na nově vytvořenou pozici Group Head of Communications. Ve své nové roli je zodpovědný za mediální komunikaci, interní komunikaci, sociální sítě a za oblast firemní odpovědnosti pro skupinu devíti zemí střední a východní Evropy, ve kterých Heureka Group působí. Čtěte více

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

8. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body. Čtěte více

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

5. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování. Čtěte více