Navigace na internetu vytlačují smartphony

5. 6. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V letních měsících stoupá zájem o nákup navigací. Zájem o ně v květnu vzrostl o 40 % oproti průměru, další zvýšení se očekává v červnu a červenci. I přesto však dlouhodobě prodej navigací na internetu upadá. Vyplývá to z dat webů Aukro.cz a Heureka.cz.

„Pokles zájmu o navigace pozorujeme zhruba od roku 2011. V roce 2012 došlo k meziročnímu poklesu prodejů GPS navigací o 25 %. Stejný propad sledujeme i v letošním roce. Navigace jsou nyní často nahrazeny chytrými mobilními telefony a navigace jako takové se stávají pro lidi méně zajímavým artiklem,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Oslabení zájmu o klasické navigace zaznamenává také obchodní portál Aukro.cz. „Pokles zájmu o nákup i prodej GPS navigací zaznamenáváme již od roku 2011,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Největší zájem o navigace byl v roce 2010, ve kterém se prodal největší počet navigací. Od té doby počet prodaných kusů navigací klesá, stejně jako obrat.“

V roce 2011 klesl počet prodaných navigací na Aukru o 20 %, obrat se snížil dokonce téměř o třetinu. „Čísla za první kvartál tohoto roku naznačují, že trend snižování zájmu o navigace bude pokračovat. Prozatím se prodalo o desetinu méně navigací, než vloni. Mírný nárůst je letos meziročně zaznamenán pouze v počtu navigací, které lidé na Aukru vystavují k prodeji. Lidé se tak mohou chtít zbavit navigací, které jsou v podstatě nepotřebné v případě, že vlastníte chytrý telefon, do kterého si jednoduše aplikaci s GPS navigací můžete nahrát,“ dodala Papežová.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

11. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku. Čtěte více