Na e-shopech se nejvíce nakupovalo 12. prosince

27. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Shoptet)
Oproti minulým rokům začaly vánoční nákupy, vzhledem k počasí, o něco později, nicméně o to výrazněji. Nejvíce objednávek se uskutečnilo 12. prosince. Akce jako Den dopravy zdarma nebo tzv. černý pátek nakupující ocenili.
Zdroj: Freeimages.com

Letos vánoční nákupy na internetu odstartovaly o něco později. „V předchozích letech jsme mohli sledovat nárůst nákupů již v druhé polovině září. Letos to bylo až na začátku října, což bylo do určité míry dáno i počasím v září, kdy teploty dosahovaly ke 30°C. V říjnu pak došlo k nárůst objednávek o 16 %. V porovnání s minulým rokem pak v předvánočním období vzrostl počet objednávek o 24 %,“ popsal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejvíce se na internetu nakupovalo mezi 11. – 15. prosincem, dnem s nejvíce objednávkami byl  12. prosinec. Poslední možnost nákupu v e-shopech bez osobního vyzvednutí s garancí doručení do Štědrého dne byl 21. prosinec. „Většina lidí nakupovala během pracovního týdne, a to v dopoledních hodinách, mezi 10. – 12. hodinou. Nejméně pak v sobotu,“ doplnil Miroslav Uďan.

Mezi tradiční marketingové akce, které v předvánočním období e-shopy a maloobchody, patří bezesporu Den dopravy zdarma a tzv. černý pátek. V obou případech došlo k nárůstu on-line prodejů. Lidé ocenili více první ze zmiňovaných akcí. Ačkoli by se mohlo zdát, že si e-shopaři mohou v klidu užít Vánoce, opak je pravdou. Musí se připravit na výměny nevhodných dárků a povánoční výprodeje, které v on-line světě začínají hned po Štědrém dnu.

Štítky: 

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více