Na e-shopech se nejvíce nakupovalo 12. prosince

27. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Shoptet)
Oproti minulým rokům začaly vánoční nákupy, vzhledem k počasí, o něco později, nicméně o to výrazněji. Nejvíce objednávek se uskutečnilo 12. prosince. Akce jako Den dopravy zdarma nebo tzv. černý pátek nakupující ocenili.
Zdroj: Freeimages.com

Letos vánoční nákupy na internetu odstartovaly o něco později. „V předchozích letech jsme mohli sledovat nárůst nákupů již v druhé polovině září. Letos to bylo až na začátku října, což bylo do určité míry dáno i počasím v září, kdy teploty dosahovaly ke 30°C. V říjnu pak došlo k nárůst objednávek o 16 %. V porovnání s minulým rokem pak v předvánočním období vzrostl počet objednávek o 24 %,“ popsal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejvíce se na internetu nakupovalo mezi 11. – 15. prosincem, dnem s nejvíce objednávkami byl  12. prosinec. Poslední možnost nákupu v e-shopech bez osobního vyzvednutí s garancí doručení do Štědrého dne byl 21. prosinec. „Většina lidí nakupovala během pracovního týdne, a to v dopoledních hodinách, mezi 10. – 12. hodinou. Nejméně pak v sobotu,“ doplnil Miroslav Uďan.

Mezi tradiční marketingové akce, které v předvánočním období e-shopy a maloobchody, patří bezesporu Den dopravy zdarma a tzv. černý pátek. V obou případech došlo k nárůstu on-line prodejů. Lidé ocenili více první ze zmiňovaných akcí. Ačkoli by se mohlo zdát, že si e-shopaři mohou v klidu užít Vánoce, opak je pravdou. Musí se připravit na výměny nevhodných dárků a povánoční výprodeje, které v on-line světě začínají hned po Štědrém dnu.

Štítky: 

Podobné články

Zásilkovna doručuje do AlzaBoxů

6. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
Alza.cz Zásilkovně nově poskytne volné sloty tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky. Počet propůjčených schránek se bude zvyšovat, v průběhu dvou týdnů se plánuje rozšíření na více než sto AlzaBoxů napříč celou Českou republikou. Čtěte více

E-shopy rozšiřují služby, ale řada z nich přitom nestíhá

30. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: ShrtCut Studio)
Opatření vlády kvůli pandemii koronaviru ze dne na den přesunula většinu obchodů z kamenných prodejen na internet. Zároveň také změnila chování mnoha spotřebitelů. Jak uvádějí největší české e-shopy, tak například nárůst prodeje elektroniky, zejména počítačů, tiskáren nebo webkamer, v březnu meziročně stoupl o stovky procent. Čtěte více

Koronavirus podpořil razantní růst e-commerce v celé Evropě

28. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
E-shopy díky krizi způsobené koronavirem posilují jak v České republice, tak i v celé Evropě. Nakupování on-line objevuje řada nových zákazníků, jen v Itálii přibylo internetovým obchodům dva miliony nakupujících. Řada odvětví zaznamenala nárůst v řádech desítek až stovek procent, naopak přibližně pětina obchodníků na internetu zaznamenala pokles prodejů. Čtěte více

Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek. Čtěte více