Na e-shopech se nejvíce nakupovalo 12. prosince

27. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Shoptet)
Oproti minulým rokům začaly vánoční nákupy, vzhledem k počasí, o něco později, nicméně o to výrazněji. Nejvíce objednávek se uskutečnilo 12. prosince. Akce jako Den dopravy zdarma nebo tzv. černý pátek nakupující ocenili.
Zdroj: Freeimages.com

Letos vánoční nákupy na internetu odstartovaly o něco později. „V předchozích letech jsme mohli sledovat nárůst nákupů již v druhé polovině září. Letos to bylo až na začátku října, což bylo do určité míry dáno i počasím v září, kdy teploty dosahovaly ke 30°C. V říjnu pak došlo k nárůst objednávek o 16 %. V porovnání s minulým rokem pak v předvánočním období vzrostl počet objednávek o 24 %,“ popsal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejvíce se na internetu nakupovalo mezi 11. – 15. prosincem, dnem s nejvíce objednávkami byl  12. prosinec. Poslední možnost nákupu v e-shopech bez osobního vyzvednutí s garancí doručení do Štědrého dne byl 21. prosinec. „Většina lidí nakupovala během pracovního týdne, a to v dopoledních hodinách, mezi 10. – 12. hodinou. Nejméně pak v sobotu,“ doplnil Miroslav Uďan.

Mezi tradiční marketingové akce, které v předvánočním období e-shopy a maloobchody, patří bezesporu Den dopravy zdarma a tzv. černý pátek. V obou případech došlo k nárůstu on-line prodejů. Lidé ocenili více první ze zmiňovaných akcí. Ačkoli by se mohlo zdát, že si e-shopaři mohou v klidu užít Vánoce, opak je pravdou. Musí se připravit na výměny nevhodných dárků a povánoční výprodeje, které v on-line světě začínají hned po Štědrém dnu.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více