Na e-shopech se nejvíce nakupovalo 12. prosince

27. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Shoptet)
Oproti minulým rokům začaly vánoční nákupy, vzhledem k počasí, o něco později, nicméně o to výrazněji. Nejvíce objednávek se uskutečnilo 12. prosince. Akce jako Den dopravy zdarma nebo tzv. černý pátek nakupující ocenili.
Zdroj: Freeimages.com

Letos vánoční nákupy na internetu odstartovaly o něco později. „V předchozích letech jsme mohli sledovat nárůst nákupů již v druhé polovině září. Letos to bylo až na začátku října, což bylo do určité míry dáno i počasím v září, kdy teploty dosahovaly ke 30°C. V říjnu pak došlo k nárůst objednávek o 16 %. V porovnání s minulým rokem pak v předvánočním období vzrostl počet objednávek o 24 %,“ popsal Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Nejvíce se na internetu nakupovalo mezi 11. – 15. prosincem, dnem s nejvíce objednávkami byl  12. prosinec. Poslední možnost nákupu v e-shopech bez osobního vyzvednutí s garancí doručení do Štědrého dne byl 21. prosinec. „Většina lidí nakupovala během pracovního týdne, a to v dopoledních hodinách, mezi 10. – 12. hodinou. Nejméně pak v sobotu,“ doplnil Miroslav Uďan.

Mezi tradiční marketingové akce, které v předvánočním období e-shopy a maloobchody, patří bezesporu Den dopravy zdarma a tzv. černý pátek. V obou případech došlo k nárůstu on-line prodejů. Lidé ocenili více první ze zmiňovaných akcí. Ačkoli by se mohlo zdát, že si e-shopaři mohou v klidu užít Vánoce, opak je pravdou. Musí se připravit na výměny nevhodných dárků a povánoční výprodeje, které v on-line světě začínají hned po Štědrém dnu.

Štítky: 

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více