Microsoft upravuje programy Microsoft Partner Network

5. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Program Microsoft Partner Network má stovky tisíc členů po celém světě. Společnost Microsoft se na základě aktuálních trendů, jako je např. digitalizace, rozhodla do programu vložit další investice a některé jeho aspekty upravit tak, aby více odpovídal nejnovějším ekonomických, společenským a technologickým změnám a byl vhodný i pro další zákazníky z nových odvětví a různých typů organizací.

Aby byli partneři – a následně jejich zákazníci – úspěšní, směřuje Microsoft své závazky do tří hlavních oblastí:

Posilování digitálních schopností. Microsoft svým partnerům poskytuje ve všech oblastech digitalizace správně nastavené postupy a zdroje, aby jim umožnili snadněji vstupovat na (nové) trh a připravovat a prodávat různá řešení. Zkušenosti partnerů se propojují na komerčním marketplace Microsoftu, v partnerských centrech a v Microsoft Partner Network, čímž dochází k výraznému usnadnění spolupráce mezi subjekty.

Prohlubování technických schopností partnerů. Partneři mohou díky investicím ze strany Microsoftu do jejich technického rozvoje lépe plnit potřeby zákazníků. Microsoft podporuje partnery, aby byli lépe připraveni a pomáhá jim se úzce specializovat. Poskytuje jim také pokročilá odborná školení v různých oblastech, včetně Microsoft Business Apps, Azure, zabezpečení, dodržování předpisů a identity. Investice do této oblasti by se měly nadále zvyšovat (meziročně o 250 %).

Jednodušší spolupráce Microsoftu s partnery. Microsoft vytváří stále více příležitostí a posiluje komerční marketplace i svá partnerská centra, aby s ním partneři mohli snadněji spolupracovat a dosahovat lepších výsledků. V červenci 2021 byl například snížen transakční poplatek za využití marketplace z 20 % na 3 %. Díky nižším nákladům mohou partneři více investovat do svých vlastních plánů růstu.

Další krok

Ve snaze o ještě větší podporu cloudových technologií Microsoft od října 2022 změnil název svého programu pro partnery z „Microsoft Partner Network“ na „Microsoft Cloud Partner Program“ a připravil i několik dalších změn. Uvedená změna lépe odráží významnou transformaci, kterou neustále procházejí obchodní operace, jejich postupný přesun do cloudu a také způsob, jakým chce Microsoft podporovat své partnery do budoucna. Cílem je skloubit představy partnerů o tom, jak vstupovat na trh, se způsobem, jakým zákazníci nakupují v současnosti.

Microsoft Cloud Partner Program je určený pro všechny partnery zapojené do ekosystému Microsoftu, ať už navrhují a prodávají služby, softwarová řešení nebo zařízení a je zaměřený na expertní znalosti v šesti oblastech řešení spojených s Microsoft Cloud:

  • data a umělá inteligence (Azure);
  • infrastruktura (Azure);
  • digitalizace a inovace aplikací (Azure);
  • obchodní aplikace;
  • moderní práce;
  • zabezpečení.

Mění se rovněž způsob kategorizace schopností partnera a způsob měření úspěchu jeho zákazníků. Aby Microsoft pomohl zákazníkům lépe pochopit, jakými partner disponuje schopnostmi, nabízí dvě kvalifikační úrovně:

  • Úroveň Solutions Partner je označení, které se odvíjí od splnění konkrétních požadavků v rámci tzv. skóre schopností partnera (viz níže) v jednotlivých oblastech řešení.
  • Specializace a odborné programy nabízí partnerům s označením Solutions Partner možnost odlišit se od ostatních organizací a prokázat v jednotlivých oblastech řešení pokročilé technické znalosti a zkušenosti s konkrétními technickými scénáři.

Tato dvě označení jasně a okamžitě osvědčují schopnost partnera plnit specifické a proměnlivé požadavky zákazníků a zákazníkům umožňují snáze identifikovat partnery s technickými schopnostmi, znalostmi a tradicí v poskytování inovativních řešení v konkrétních oblastech. Součástí je také plán, který pomáhá rozvíjet schopnosti partnerů a vybírá způsob, jakým do nich bude Microsoft investovat.

Ke kvantifikaci pokroků partnerů bylo vyvinuto skóre schopností partnera. Jde o ucelený systém měření výkonnosti partnera, jeho dovedností a úspěšnosti jeho zákazníků. Skóre schopností partnera se hodnotí na základě počtu certifikací, počtu přidaných zákazníků, úspěšných nasazení softwaru a celkového růstu.

Pro získání označení Solutions Partner musí partneři získat skóre schopností partnera ve výši minimálně 70 bodů (nejvyšší možný počet je 100 bodů), a to ve čtyřech oblastech měření. Přístup k ovládacímu panelu, kde mohou sledovat své pokroky při získávání označení Solutions Partner, naleznou všichni partneři v partnerském centru.

Přechodné období

Během přechodného období na Microsoft Cloud Partner Program přistupujeme počítá Microsoft s výraznou podporou svých partnerů. Úplný harmonogram změn najdete zde. Kromě získání přístupu ke zmíněnému ovládacímu panelu nedochází ve vztahu k partnerům k žádným bezprostředním změnám.

Program výhod se aktualizuje následovně:

  • Partneři budou moci obnovit výhody, které v současné době využívají, a zároveň využívat nové balíčky výhod, které budou přizpůsobeny jejich jedinečným potřebám na základě obchodního zaměření.
  • Partneři budou i nadále dostávat licence pro interní užití (IUR), včetně on-premise licencí, předplatného cloudových služeb a kreditů Azure, ačkoli IUR nyní ponesou označení „výhody produktu“.
  • V programovém roce 2023, který trvá od října 2022 do září 2023, se nezmění nároky na žádného z partnerů, aby mohl získat investice nebo pobídky.

V uvedeném období bude nadále oceňována angažovanost a růst partnerů formou programových pobídek v pobídkovém programu Microsoft Commercial Incentives.

Další informace můžete získat např. zde.

Štítky: 

Podobné články

Věrnostní program ATC slaví 25 let

11. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AT Computers)
Společnost AT Computers slaví 25. výročí IT věrnostního programu „ŽIJU SI s AT Computers“. Program umožňuje českým i slovenským resellerům za jejich uskutečněné nákupy čerpat různé druhy benefitů. Čtěte více

Pure Storage inovuje partnerský program. Lépe odpovídá ekonomice předplatného

8. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pure Storage)
Aktuální změny v partnerském programu reflektují strategii společnosti Pure zaměřenou na služby a zaměřují se na zvýšení ziskovosti partnerů, větší automatizaci, budování vylepšených nástrojů a posílení pravomocí partnerů tak, aby mohli urychlit růst svého podnikání. Čtěte více

Partnerský program Dell Technologies přinese nové příležitosti

26. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Dell Technologies)
Společnost Dell Technologies představila novou podobu svého partnerského programu pro rok 2024. Nově je kladen ještě větší důraz na spolupráci, akvizice a investice do zásadních oblastí růstu. Cílem je navázat na loňský úspěch, kdy se partneři podíleli na přibližně 50 % čistých příjmů společnosti Dell a stáli za více než 60 % všech nových a reaktivovaných kupujících. Čtěte více

Ingram Micro rozšířil věrnostní partnerský program

20. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ingram Micro Czech Republic)
Společnost Ingram Micro Czech Republic rozšířila věrnostní partnerský program „Sbírejte body & Vybírejte odměny“ o poukázky Givery. Program, který běží již od roku 2021, vám nabízí možnost získat různé benefity za nákup produktů prostřednictvím e-shopu IngramMicro24.com. Čtěte více