Microsoft je i nadále nejčastěji zneužívanou značkou při phishingových podvodech

28. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Výzkumný tým společnosti Check Point zveřejnil zprávu „Brand Phishing Report“ zaměřenou na phishingové útoky ve 4. čtvrtletí 2020. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Ve 4. čtvrtletí byl znovu nejčastěji zneužívanou značkou Microsoft. Tohoto technologického giganta se týkalo 43 % phishingových útoků zneužívajících značky, což je významný nárůst oproti třetímu čtvrtletí, kdy i přes první místo činil podíl Microsoftu „jen“ 19 %. Nárůst souvisí s koronavirovou pandemií, útočníci se totiž snažili zneužívat zaměstnance, kteří během druhé koronavirové vlny pracovali na dálku. Na druhé pozici zůstalo DHL (18 % všech phishingových podvodů zneužívajících známé značky). Důvodem byla snaha zločinců parazitovat v listopadu a prosinci na online nákupech.

Nejčastěji jsou při phishingových útocích zneužívané značky technologických společností, následují dopravci a maloobchodní organizace, což ukazuje, jak útočníci reagují na koronavirové trendy.

„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA. Znovu varujeme uživatele, buďte opatrní a neotevírejte podezřelé e-maily, přílohy a odkazy,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader v kyberbezpečnostní společnosti Check Point.

Při phishingových útocích se kyberzločinci snaží zneužívat známé značky a napodobovat jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří kyberzločinci e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web také často obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových podvodech ve 4. čtvrtletí 2020

Seřazeno podle počtu phishingových útoků:

  1. Microsoft (43 %)
  2. DHL (18 %)
  3. LinkedIn (6 %)
  4. Amazon (5 %)
  5. Rakuten (4 %)
  6. IKEA (3 %)
  7. Google (2 %)
  8. PayPal (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Yahoo (1 %)
Štítky: 

Podobné články

Podvodné e-maily opět útočily na české uživatele

21. 7. 2021. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Eset)
České uživatele ohrožují trojské koně, jejichž cílem je získat přihlašovací údaje. Šíří se e-maily, které imitují nákupní nebo logistické dokumenty. Čeští uživatelé se v červnu museli potýkat především se spywarem. Čtěte více

Počet kyberútoků a hrozeb (nadále) boří rekordy

30. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Check Point)
Meziročně došlo v květnu k nárůstu kybernetických útoků na americké organizace o 70 %, v regionu EMEA dokonce o 97 %. Důvodem jsou podle Check Pointu i úniky kybernetických superzbraní. Čtěte více

Více než 13 % organizací se během DDoS útoku setkalo s vydíráním

29. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle DDoS reportu společnosti Cloudflare z 1. čtvrtletí roku 2021 až 13 % obětí DDoS útoků uvedlo, že se staly zároveň obětí vydírání. Jde sice o mírný pokles v porovnání se 4. čtvrtletím 2020, avšak z pohledu dlouhodobého trendu obětí útoků typu Ransom DDoS v meziročním srovnání setrvale přibývá. Čtěte více

VMware potvrdil výrazný nárůst útoků cílených na zaměstnance pracující na dálku

10. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: VMware )
Urychlená digitální transformace způsobila, že bezpečnostní týmy čelí nárůstu množství hrozeb ze strany počítačových zločinců, kteří se snaží provádět cílené útoky proti překotně zaváděným inovacím i proti zaměstnancům pracujícím na dálku. Čtěte více