MasterCard představila vizi online plateb bez hesel

24. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: MasterCard)
Společnost vyvíjí nový autentizační standard, který bude představovat největší jednorázovou modernizaci zabezpečení online plateb. Neviditelná autentizace a výrazné snížení případů, kdy je vyžadováno zadání hesla, bude přínosné pro spotřebitele stejně jako pro banky a obchodníky.

Očekává se, že do roku 2018 budou platby mobilními zařízeními představovat 30 % veškerého on-line maloobchodního prodeje, a nový standard, podporující nové technologie a měnící se potřeby spotřebitelů, tak posune zabezpečovací infrastrukturu do nové éry.

Záměrem MasterCard je využívat rozsáhlejší údaje o držitelích karet, čímž se v prodejním místě sníží počet přerušení procesu kvůli zadání hesla. Pokud bude třeba provést autentizaci, držitelé karet se již nebudou identifikovat statickým heslem, které si musejí pamatovat, ale spíše něčím podobným jednorázovému heslu nebo biometrickému otisku prstu.

„Všichni chceme platit bezpečně, ale i jednoduše tak, aby jedno nebylo na úkor druhého. Chceme identifikovat lidi tím, čím jsou, ne tím, co si pamatují. Člověk si musí pamatovat tolik hesel, že to spotřebitele i firmy zbytečně zatěžuje,“ uvedl k tomu Ajay Bhalla, ředitel divize zabezpečovacích řešení společnosti MasterCard.

Nový protokol by mohl být přijat v roce 2015 a postupně tak nahradit současný 3D Secure. Mezi další kroky, které MasterCard podniká na cestě k prostředí bez hesel, patří:

• vývoj programu SecureCode podporujícího nový standard, jehož výsledkem bude jednodušší, plynulejší a bezpečnější prostředí pro držitele karet;
• pilotní testy autentizace držitelů karet pomocí aplikací pro rozpoznávání tváře nebo hlasu;
• zkoušky autentizace pomocí zápěstních pásků, které odečítají jedinečný srdeční rytmus držitele karty. Více informací o tomto tématu nabízí naše nejnovější video o zabezpečení.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více