Maloobchod v lednu klesl, rostly pouze nákupy přes internet

16. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v lednu podle ČSÚ snížily reálně o 6,5 %, bez očištění o 9,0 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně klesly o 6,6 %.

„V lednu klesly maloobchodní tržby meziročně o devět procent. Pokračoval tak vliv opatření proti šíření koronaviru, kdy většina prodejen nepotravinářského zboží nemohla prodávat vůbec nebo pouze v omezené míře. Pokles však zaznamenaly nejen prodejny nepotravinářského zboží, ale i prodejny potravin, snížil se také prodej pohonných hmot. Naopak prodej prostřednictvím internetu si zachoval vysoké tempo růstu, tržby provedené v internetových obchodech vzrostly o více než 30 %,“ uvedla Marie Boušková, ředitelka odboru statistiky služeb ČSÚ.

Podrobnosti naleznete zde.

Štítky: 

Podobné články

Jak utužit vztahy a komunikaci se zákazníky aneb byznys není jen o prodeji

20. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Utužování vztahů, zlepšování komunikace a zjednodušení interakce se zákazníkem je mezi obchodníky stále žhavé téma. Na co si dát při budování a posilování vztahů pozor a jak využít CRM platformu naplno? Čtěte více

Inovace jsou klíčem k přežití

23. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Pandemie i současná krize dodavatelského řetězce mění přístup firem k digitální transformaci a inovacím. Do digitalizace masivně investují maloobchodníci a cloudové služby se stále častěji prosazují i v konzervativním oboru bankovnictví. Čtěte více

Technologie nad dovednosti – jak mohou technologie nakopnout práci obchodníků

17. 6. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Obchodníci, kteří automatizují svou práci pomocí CRM nástrojů, jsou dvakrát úspěšnější než ti, kteří se spoléhají na zlepšování měkkých dovedností. Ačkoli se během pandemie většina obchodníků soustředila na rozvoj měkkých dovedností, pouze 11 % z nich se podařilo dosáhnout stanovených cílů. Oproti tomu respondenti, kteří vsadili na technologie pro generování leadů, dosahovali 26% úspěšnosti. Čtěte více

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit. Čtěte více