Novinky

Malé pivo

Richard Voigts

  • 21. 1. 2010
  • 1 min

Občas si vyjedu Sázavským pacifikem za Prahu, udělám si túru, a pak zase stejnou cestou zpátky.

Jednou jsem ve vlaku vyslechl úsměvnou historku. Kdesi na větší zastávce je jakási hospoda, kde dávají malé pivo za větší cenu, než velké. Jinak ale, že prý je všechno v pořádku. Pivo jako křen, porce že se nedají sníst. Jen to malé že je prostě dražší.

„No a co?“, na to říká hospodský, a sebevědomě pokračuje: „Ceny jsou smluvní, mezi malým a velkým pivem je cenový rozdíl minimální, akorát že s tím malým mám prostě víc práce! Tak si to rozmyslete…“

Napadlo mě, že zrovna tohle může být přirozeným filtrem. Když někdo chce malou službu, na níž jsou náklady vyšší než příjem, se asi vyplatí nasadit relativně vyšší cenu, třebaže od vás bude „jako křen“. Kdo ale chce „full sevice“, tomu se vyplatí dát tolik, že to snad ani nebude stačit sníst. V každém případě o vás budou oba při nejbližším případě hovořit, obojí je navíc dobrá reklama.