Malé firmy podceňují riziko DDoS útoků

8. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Každá pátá společnost se domnívá, že její online služby by měli proti DDoS útokům chránit ti, kdo jí zajišťují IT služby, zejména pak poskytovatelé sítí. Ve skutečnosti odpovědnost často spočívá na firmách, které napadení podlehnou, což může způsobit značné ztráty.

Potenciální obětí DDoS se může stát téměř každá společnost, nehledě na její velikost. Během dvanácti měsíců se s tímto útokem setkalo 28 % malých firem a téměř polovina velkých organizací (48 %), jež má své online služby veřejné. Nejčastěji zasažené společnosti s veřejnými online službami se nacházely v odvětví IT (49 %), e-commerce (44 %), telekomunikace (44 %) a médií (42 %). Více než polovina (53 %) telekomunikačních podniků uvedla, že jsou pro ně opatření proti DDoS útokům důležitá. U IT firem se jednalo o 50 %, u e-commerce o 41 % a u medií pouze o 38 %.

V průměru se 28 % společností domnívá, že ochrana před DDoS není jejich starostí. Zbylí respondenti si myslí opak (při srovnání malých a velkých firem se ukázalo, že jen 50 % malých společností se zabývá ochranou před DDoS, přičemž velkých 90 %). Menší firmy jsou celkově v ochraně svých služeb proti DDoS méně zodpovědné. Celosvětově je 40 % z nich přesvědčeno, že je ochrání poskytovatelé web hostingu či síťových služeb, zatímco velké firmy tento názor zastávají pouze v devíti procentech případů.

V posledních letech se DDoS útoky staly běžným nástrojem kyberzločinců a jejich zákazníků. Mají mnoho motivů – od výtržnictví, přes vydírání až po nekalé praktiky konkurentů. V současnosti začíná cena rozsáhlého útoku na 50 dolarech. Obětem přitom může způsobit značné ztráty od 52 do 444 tisíc dolarů, v závislosti na velikosti společnosti.

„Je všeobecně známo, že DDoS útoky nejsou organizovány jen za účelem odstřižení online služeb či kvůli výkupnému. Slouží také jako maskování dalších kybernetických aktivit, jako jsou například cílené útoky snažící se získat přístup k důvěrným datům,“ řekl Eugene Vigovsky, přední odborník Kaspersky Lab na DDoS zabezpečení.

Štítky: 
Bezpečnost, DDoS, Kaspersky

Podobné články

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více