Novinky

Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti

Nedávný průzkum společnosti Salesforce mezi 600 IT profesionály ukázal, že malé a střední podniky (SMB) mají větší důvěru v umělou inteligenci a její přínosy než jejich korporátní protějšky. Dokonce natolik, že se naprostá většina (95 %) IT profesionálů pracujících v malých a středních podnicích cítí naprosto jistě při využívání generativní AI a vidí v této technologii větší příležitost pro růst příjmů.

František Doupal
Zdroj: Salesforce
  • 19. 7. 2024
  • 1 min
Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti

Proč je to důležité: Vzestup nových generativních technologií umělé inteligence demokratizuje inovace a umožňuje malým a středním podnikům konkurovat za rovnějších podmínek. Průzkum ukazuje, že díky využívání AI získávají malé a střední podniky hlubší obchodní zkušenosti, zvyšují příjmy a zlepšují zkušenosti zákazníků.

Z průzkumu společnosti Salesforce vyplynulo, že:

1. Malé a střední podniky si jsou jistější svými dovednostmi v oblasti umělé inteligence než jejich protějšky z řad korporátů

2. Malé a střední podniky podporují růst pomocí umělé inteligence, zatímco velké firmy se zaměřují na provozní efektivitu

Tři hlavní výhody umělé inteligence pro malé a střední podniky:

  1. Zlepšení obchodních zkušeností
  2. Zvýšení příjmů
  3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Tři hlavní přínosy umělé inteligence pro velké firmy:

  1. Automatizace rutinních úkolů
  2. Zvýšení efektivity
  3. Zlepšená zákaznická zkušenost

Perspektiva podle společnosti Salesforce: „Umělá inteligence skutečně vyrovnává podmínky pro malé a střední podniky. Díky generativní AI, která přebírá velkou část jejich opakujících se a někdy i podřadných úkolů v plně propojené sadě produktů, mají týmy SMB najednou více času na strategičtější a hodnotnější práci, jako je navazování kontaktů s potenciálními zákazníky a partnery. Díky tomu mohou být stejně rychlí - nebo ještě rychlejší než větší společnosti - a zároveň výrazně zlepšit zákaznickou zkušenost,“ uvedl Kristopher Billmaier, GM Starter  Suite.

Metodika

Společnost Salesforce provedla ve spolupráci s firmou Vanson Bourne dvojitě anonymní průzkum mezi 600 IT profesionály (200 vedoucích IT pracovníků a 400 individuálních IT pracovníků) v Austrálii, Francii, Německu, Velké Británii a Spojených státech. Průzkum byl proveden v období od prosince 2023 do ledna 2024.