Lepší kečup
- 7. 9. 2009
- 1 min
U známého mi nabídli k jídlu kečup. Tak nějak mě napadlo podívat se na nálepku, zda je ostřejší nebo sladší, mám totiž rád ostřejší. Tenhle byl sladší. Co jsem ale rozhodně nepřehlédnul, to byl poměrně křiklavý nápis, že kečupu v láhvi je o 15 % víc zdarma. Prostě cenová válka i mimo IT. Všichni vidíme, jak je to všude v zásadě stejné. Hostitel, kšeftsman z IT, se jen pousmál a poznamenal, že by tam mělo být spíš napsáno, že je chutnější nebo kvalitnější. Jde se hlavně po ceně, a když je kvalita „standardní“, nikdo nic neřeší. To dřív, jak se tenkrát panečku hodnotilo, to kilo salámu. Ale ono by to šlo i dneska, hlavně u přidané hodnoty, ve službách. Jen to zkuste a uvidíte. Zkuste prostě nabídnout místo něčeho jako „levnějšího kečupu“ lepší, chutnější. Zvláště zákazníci ze segmentu SMB, kteří kvůli náročnosti jejich IT už potřebují stejné opečovávání jako velké firmy, ale na vlastní oddělení IT nemají, přičemž se potřebují plně věnovat svému předmětu podnikání, to ocení. Uvidíte, že takovéto opečovávání zákazníka, hlavně firemního, svoje ovoce a vám peníze přinese. Nabídněte jim něco lepšího, lepší služby, třeba dálkový dohled a správu jejich infrastruktury. Jen se tam pak ale nezapomeňte jednou za čas ukázat, třeba s vysavačem a vyluxovat větráky a klávesnice, nebo vyměnit disk v serveru.