Novinky

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 5. díl

Pátý díl seriálu se zaměřuje na základní i rozšířené záruky pro notebooky ThinkPad, které představují dodatečnou přidanou hodnotu pro zákazníka.

František Doupal
Zdroj: Lenovo
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 5. díl

Armádní testy MIL-SPEC dokázaly, že notebooky ThinkPad přežijí téměř vše – pády, vibrace, mráz, horko, vlhkost, špínu nebo prach (viz minulý díl seriálu). Ale i ten nejodolnější notebook se může pokazit. Pokud se navíc jedná o nepostradatelný pracovní nástroj, zákazníkovi jednoduše nestačí standardní záruka. A to je příležitost pro vás, prodejce, nabídnout zákazníkovi rozšířenou záruku, nejenom ihned při prodeji, ale kdykoliv v době, kdy je notebook v záruce. Pro vás to znamená dodatečný příjem, pro zákazníka jistotu, že ať se stane cokoliv, notebook mu servis vždy opraví.

Servis téměř na každém rohu

V případě notebooků ThinkPad zákazník problém řeší přímo, osobně a nikdy nemá k servisu daleko. Běžné notebooky zpravidla opravuje centrální servisní středisko určené pro více zemí. Pro notebooky ThinkPad však společnost Lenovo spolu se servisními partnery vytvořila hustou síť servisních míst, která pokrývá celou Českou republiku. Dá se říci, že autorizovaný servis ThinkPad se nachází téměř v každém větším městě.

Oprava v servisu, nebo u zákazníka

Základním typem záruky, kterou zpravidla najdeme i u nově zakoupených notebooků, je tzv. carry-in, kdy zákazník klasicky odnese notebook do servisu a následně jej opravený opět vyzvedne. Existuje však varianta on-site next business day (NBD), kdy zákazník pouze problém telefonicky či elektronicky nahlásí, servis se do druhého pracovního dne se zákazníkem spojí, a jakmile zajistí náhradní díly, přímo na místě u zákazníka notebook opraví. Pro zákazníka je to úspora jak času, tak peněz.

Rozšíření záruky

Po dobu, kdy má notebook platný jakýkoliv druh záruky, je možné zákazníkovi prodat tzv. servisní balíček („SPac“) a záruku rozšířit. Servisní balíček je tak zákazníkovi možné prodat jak přímo spolu s notebookem, tak dodatečně, a to i v případě, že již dříve záruku rozšířil. Rozšířit se dá nejenom délka trvání (např. z 1 na 3 roky), ale také typ, služby a rozsah krytí závad.

U notebooků ThinkPad Edge rozšíříme záruku až na 3 roky, v případě klasických notebooků ThinkPad (řady L, T, X, W) to je až 5 let. Vždy je vhodné nabídnout rozšíření základní záruky carry-in na on-site NBD v trvání 3 let, pro zákazníka se obvykle jedná o investici v hodnotě méně než desetiny ceny notebooku, přitom získá lepší služby i delší trvání záruky.

Pro náročné zákazníky, kteří svůj notebook ThinkPad skutečně nešetří, nebo si potřebují být stoprocentně jistí, že jej servis opraví za všech okolností, existuje záruka typu ADP (Accidental Damage Protection), která kromě výrobních vad kryje také neúmyslné náhodné poškození pádem, nárazem, tekutinou nebo elektrickým šokem.

Pro zákazníky s citlivými daty je určeno rozšíření záruky „HDD Retention“, kdy si zákazník ponechá pevný disk, notebook se tak opravuje bez něj. V případě lehkých a tenkých notebooků je možné rozšířit také záruku na vestavěnou, uživatelsky nevyměnitelnou baterii z běžného půl roku až na tři roky.

Vše o zárukách notebooků ThinkPad

Co nabízí základní záruka a jaké další, nadstandardní druhy záruk jsou pro profesionální notebooky ThinkPad k dispozici?

Tip: Tři doporučené servisní balíčky

• Ke každému notebooku ThinkPad Edge doporučujeme nabídnout rozšíření ze základního 1 roku carry-in na 3 roky on-site NBD (04W7487).

• K notebookům ThinkPad Classicnabídněte rozšíření ze základních 3 let carry-in na 3 roky on-site NBD (73Y2878) v ceně několika set korun.

• Náročným zákazníkům, kteří zakoupili notebook ThinkPad Classic a jsou zvyklí jej během cestování nešetřit (nárazy, pády, déšť), nabídněte rozšíření ze základních 3 let carry-in na 3 roky on-site NBD s ochranou proti náhodnému poškození (73Y2668)

Předchozí díly Lenovo Akademie

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 1. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 2. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 3. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 4. díl

Následující díly Lenovo Akademie:

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 6. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 7. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 8. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 9. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 10. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 11. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 12. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 13. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 14. díl

Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 15. díl