Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 1. díl
První díl seriálu, který vám pomůže vydělat více. Podívejme se na historii, rozdělení a značení notebooků.
Notebooky ThinkPad jsou legendou mezi pracovními notebooky, mají skvělé vlastnosti a jsou vybaveny řadou unikátních funkcí. Přestože na kvalitních a dražších noteboocích lze vydělat více, prodávat je není vždy jednoduché.
Proto jsme pro vás připravili seriál s názvem ThinkPad Akademie, který vám pomůže orientovat se v nabídce notebooků ThinkPad a znát jejich vlastnosti, funkce a použité technologie tak, abyste dokázali zákazníkovi doporučit a efektivně prodat vhodný notebook z řady ThinkPad – a více vydělat.
Dnes si v rychlosti projdeme historii značky, vysvětlíme si rozdíl mezi řadami ThinkPad a ThinkPad Edge. Na závěr si objasníme jednotné značení notebooků Lenovo. Najdete zde i přiložený plakát, který můžete využít na prodejně.
Historie legendy
První notebooky s označením „ThinkPad“ byly uvedeny v říjnu 1992 ještě pod značkou IBM. Notebooky ThinkPad tradičně udávaly směr a přinesly do odvětví mnoho inovací. ThinkPad byl v roce 1994 prvním notebookem s CD a v roce 1997 zase s DVD mechanikou. V roce 2003 přišla značka ThinkPad s technologií pro ochranu pevného disku, rok 2004 byl ve znamení první čtečky otisků prstů v notebooku – opět v ThinkPadu.
Od roku 2005 ThinkPady rozvíjí společnost Lenovo, která od IBM převzala celou divizi osobních počítačů, včetně vývojových laboratoří a výrobních kapacit. Poslední inovací je výjimečně lehký a tenký model X1 Carbon s konstrukcí z uhlíkových vláken.
Jaký rozdíl je mezi řadami ThinkPad a ThinkPad Edge?
Klasický ThinkPad je každým coulem výkonný pracovní notebook. Rozhodující jsou pro něj výjimečná odolnost, spolehlivost a špičkové zabezpečení, to vše v klasickém černém designu. Řečeno automobilovou terminologií – jde o nekompromisní „off-road“, na který se lze spolehnout. Kvalitu klasických notebooků ThinkPad ocení zejména firmy, IT profesionálové a všichni, kdo nechtějí dělat kompromisy.
ThinkPad Edge je zase v tomto srovnání „městským SUV“. Nedosahuje sice odolnosti klasických ThinkPadů, převzal však od nich mnoho vlastností a ergonomických prvků.
Nabídne barevný, atraktivní vzhled a po práci poslouží – díky multimediální výbavě – také pro zábavu. ThinkPad Edge najde svého spokojeného zákazníka v každém, kdo hledá ideální poměr práce a zábavy v cenově dostupném notebooku, ať už je to živnostník nebo student.
Značení notebooků
Notebooky Lenovo používají již několik let značení, ze kterého snadno poznáte základní vlastnosti každého modelu. Výjimku tvoří pouze několik speciálních modelů, o kterých si více řekneme příště.
Příklad ukazuje klasický ThinkPad řady T, úhlopříčky 14", s procesorem Intel, v odlehčené verzi. Aktuální je „trojková“ generace, která je pokračovatelem vývojové řady T400s, T410s a T420s.
Následující díly Lenovo ThinkPad Akademie:
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 2. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 3. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 4. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 5. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 6. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 7. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 8. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 9. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 10. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 11. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 12. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 13. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 14. díl
Lenovo ThinkPad Akademie - jak prodávat notebooky ThinkPad – 15. díl