Která značka telefonů se chlubím nejvěrnějšími zákazníky?

25. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SellCell)
Rok 2020 byl pro výrobce mobilních telefonů bezesporu náročný. Někteří dodavatelé však na situaci přesto dokázali vydělat, zatímco jiní by spíše měli zpytovat svědomí a přemýšlet, kde udělali chybu. Pokud vás zajímá vztah uživatelů k jednotlivým značkám mobilních telefonů, neváhejte se začíst do článku, který vychází z informací online tržiště SellCell.

Informace vycházejí z průzkumu, který proběhl mezi více než 5 000 americkými uživateli smartphonů značek Apple, Google, LG, Motorola a Samsung.

Průzkum byl zaměřený na:

  • věrnost zákazníků pěti největších značek mobilních telefonů;
  • preferovanou značku při příštím nákupu;
  • faktory ovlivňující věrnost ke značte a důvody k jejímu opuštění;
  • nejpopulárnější, a naopak nejméně populární vlajkové modely.

Klíčová zjištění průzkumu:

  • Věrnost uživatelů ke značce Apple je aktuálně na historickém maximu a dosahuje 92 % (ve stejném průzkumu v roce 2019 to bylo 90,5 %).
  • Věrnost uživatelů ke značce Samsung ve stejném období klesla z 85,7 % v roce 2019 o 11,7 % na současných 74 %.
  • 26 % současných uživatelů telefonů Samsung v průzkumu uvedlo, že při příští výměně mobilního telefonu zvolí produkt jiného výrobce. Tito uživatelé uvedli, že ve více než polovině případů (53 %) bude jejich novým telefonem iPhone. Hlavním důvodem (31,5 %) jsou obavy z nedostatečné bezpečnosti a soukromí.
  • Čtvrtina uživatelů telefonů Samsung, která se příště chystá pořídit přístroj od jiného výrobce, uvádí, že není spokojená s poměrem mezi cenou a ostatními vlastnostmi.
  • Klesla i věrnost uživatelů telefonů od Googlu – oproti roku 2019 se snížila o 18,8 % na současných 65,2 %.
  • Vůbec nejméně loajální jsou uživatelé značek Motorola (značku změní 71 % současných majitelů) a LG (změnu provede 62,6 % současných uživatelů).
  • Téměř polovina uživatelů smartphonů Apple si myslí, že iPhony řady 12 jsou nejlepší dnes dostupnou řadou telefonů. V případě uživatelů Samsungu považuje přístroje řady Galaxy S21 za nejlepší 30,4 % respondentů.

Na spoustu dalších informací a detailních výsledků, které autoři průzkumu odhalili mezi uživateli iphonů a androidů, se můžete podívat zde.

Podobné články

IDC snížilo prognózu prodeje chytrých telefonů pro letošní rok

12. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Analytická agentura IDC snížila kvůli vysoké nejistotě na trzích, volatilitě celních tarifů a dalším makroekonomickým problémům včetně vysoké inflace a nezaměstnanosti v některých regionech odhad počtu prodaných chytrých mobilních telefonů. Zatímco ještě v únoru agentura očekávala meziroční růst trhu o 2,3 %, nyní své odhady snížila na 0,6 %. Čtěte více

Evropský trh s chytrými telefony klesl v 1. čtvrtletí 2025 o dvě procenta

2. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canalys)
Podle nejnovějšího výzkumu společnosti Canalys dodávky chytrých telefonů v Evropě v 1. čtvrtletí 2025 klesly o dvě procenta na 32,4 milionu kusů. Celkový pokles byl způsoben zejména nízkou poptávkou po cenově dostupných zařízeních, protože dodávky high-endových přístrojů naopak dosahovaly rekordních čísel. Čtěte více

Celosvětový trh s chytrými telefony v 1. čtvrtletí 2025 vzrostl o 1,5 %

24. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o 1,5 % na 304,9 milionu kusů. Trh s chytrými telefony si vedl v souladu s prognózami IDC, současná obchodní válka mezi USA a Čínou a volatilita cel však způsobuje obavy ohledně dalšího vývoje. Čtěte více
Zleva Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová (Samsung): Je důležité nezaspat dobu

13. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Samsung)
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová patří do marketingového a PR týmu společnosti Samsung. Z rozhovoru se například dozvíte, jak všestranná je integrace AI v podání Samsungu, jaké jsou nejnovější funkce v jejich produktech a také se seznámíte s trendy v přijetí AI mezi zákazníky v Česku a na Slovensku. Čtěte více