Která značka telefonů se chlubím nejvěrnějšími zákazníky?

25. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SellCell)
Rok 2020 byl pro výrobce mobilních telefonů bezesporu náročný. Někteří dodavatelé však na situaci přesto dokázali vydělat, zatímco jiní by spíše měli zpytovat svědomí a přemýšlet, kde udělali chybu. Pokud vás zajímá vztah uživatelů k jednotlivým značkám mobilních telefonů, neváhejte se začíst do článku, který vychází z informací online tržiště SellCell.

Informace vycházejí z průzkumu, který proběhl mezi více než 5 000 americkými uživateli smartphonů značek Apple, Google, LG, Motorola a Samsung.

Průzkum byl zaměřený na:

  • věrnost zákazníků pěti největších značek mobilních telefonů;
  • preferovanou značku při příštím nákupu;
  • faktory ovlivňující věrnost ke značte a důvody k jejímu opuštění;
  • nejpopulárnější, a naopak nejméně populární vlajkové modely.

Klíčová zjištění průzkumu:

  • Věrnost uživatelů ke značce Apple je aktuálně na historickém maximu a dosahuje 92 % (ve stejném průzkumu v roce 2019 to bylo 90,5 %).
  • Věrnost uživatelů ke značce Samsung ve stejném období klesla z 85,7 % v roce 2019 o 11,7 % na současných 74 %.
  • 26 % současných uživatelů telefonů Samsung v průzkumu uvedlo, že při příští výměně mobilního telefonu zvolí produkt jiného výrobce. Tito uživatelé uvedli, že ve více než polovině případů (53 %) bude jejich novým telefonem iPhone. Hlavním důvodem (31,5 %) jsou obavy z nedostatečné bezpečnosti a soukromí.
  • Čtvrtina uživatelů telefonů Samsung, která se příště chystá pořídit přístroj od jiného výrobce, uvádí, že není spokojená s poměrem mezi cenou a ostatními vlastnostmi.
  • Klesla i věrnost uživatelů telefonů od Googlu – oproti roku 2019 se snížila o 18,8 % na současných 65,2 %.
  • Vůbec nejméně loajální jsou uživatelé značek Motorola (značku změní 71 % současných majitelů) a LG (změnu provede 62,6 % současných uživatelů).
  • Téměř polovina uživatelů smartphonů Apple si myslí, že iPhony řady 12 jsou nejlepší dnes dostupnou řadou telefonů. V případě uživatelů Samsungu považuje přístroje řady Galaxy S21 za nejlepší 30,4 % respondentů.

Na spoustu dalších informací a detailních výsledků, které autoři průzkumu odhalili mezi uživateli iphonů a androidů, se můžete podívat zde.

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Google Find My Device umožní lokalizovat ztracenou elektroniku

10. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Google)
Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci Find My Device, kterou poprvé ohlásila již na své loňské vývojářské konferenci. Technologie využívá sdílenou síť tvořenou miliardami zařízení se systémem Android a funkčně odpovídá možnostem podobných služeb společností Apple a Tile. Aktuálně je služba dostupná v USA a Kanadě, zbytek světa by měl brzy následovat. Čtěte více

Nová aktualizace uživatelského rozhraní One UI 6.1 rozšiřuje technologii Galaxy AI do dalších zařízení

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Samsung)
Společnost Samsung nasazuje umělou inteligenci Galaxy AI do většího počtu zařízení prostřednictvím aktualizovaného uživatelského rozhraní One UI 6.1. Mobilní umělá inteligence se tak dostane k podstatně většímu počtu uživatelů – od konce března ji budou moci postupně využít i majitelé telefonů řady Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 a tabletů řady Tab S9. Čtěte více

New Calling od Huawei přinese nový rozměr komunikace

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei pracuje na rozvoji a standardizaci technologie New Calling (NC), jež přináší pokročilé možnosti pro telefonní a videohovory, které díky ní mohou být kvalitnější, chytřejší a interaktivnější. Nabízí širokou škálu funkcí, včetně UHD hlasových a video hovorů, a umožní rozvoj služeb jako okamžitý inteligentní překlad, využití rozšířené reality a rozvoj interaktivních klientských nabídek. Čtěte více