Novinky

Kouzlo navigace v mobilu

Letošní jaro nás zatím spíše než prvními teplými slunečními paprsky zásobovalo šedí, chladem, sněhem a deštěm. Jednoho tohoto „krásného“ jarního večera jsem měl domluvenou schůzku se známými v restauraci v centru Prahy.

František Doupal

  • 15. 4. 2013
  • 1 min

Dojet městskou hromadnou dopravou na nejbližší zastávku nebyl problém, ovšem najít restauraci, která je podle slov mé známé dvě ulice od metra, už tak jednoduché nebylo. K tomu se jako naschvál rozpršelo, občas dokonce i popadával sníh. Rozhodně jsem z toho neměl radost, protože jsem zimní bundu pár dní předtím odložil, podnik se mi nedařilo najít a navíc jsem byl po chvíli notně promočený.

Telefonovat známým, kteří si tou dobou již objednávali, nemělo smysl. Stejně jsem totiž ani pořádně nevěděl, kde jsem, přitom jsem se neustále pohyboval v okolí několika ulic. A tak jsem rezignoval, schoval se pod nejbližší přístřešek, zašátral v kapse a vylovil telefon s navigací. Zadal jsem jméno ulice a číslo popisné a během několika vteřin jsem věděl, že jsem o pouhou jednu zatáčku a 80 metrů vedle. Najít cíl, kolem kterého jsem v podstatě stále kroužil, pak již trvalo maximálně dvě minuty.

Proč vám to popisuji? Ve svém okolí znám hodně lidí, kteří vlastní chytrý telefon, ale často vůbec netuší, k čemu všemu jej mohou používat. Chápu, že v některých případech je to složité, ale je jen na vás, na prodejcích, abyste své zákazníky naučili využívat funkce, jako jsou navigace či mobilní internet, protože spolu s tím se vám otvírá možnost nejen pro prodej pokročilejších (a tím pádem dražších) telefonů, ale také celé řady příslušenství a doplňkových služeb, a to už vůbec nemluvím o výhodě oproti retailům a e-tailům, které toto většinou nedělají. A pamatujte také na to, že dle GfK je sektor telekomunikací jedním z posledních IT sektorů, který stále vykazuje růst. Tak proč toho nevyužít?