Kamerové systémy v obchodech snižují riziko krádeží

23. 11. 2009. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Devět z deseti majitelů obchodů má po instalaci bezpečnostního kamerového systému zkušenost se snížením počtu krádeží a přepadení a se zvýšenou bezpečností zaměstnanců. Vyplývá to ze studie Švédského institutu pro maloobchod ve spolupráci s Axis.

Anketa realizovaná Švédským institutem pro maloobchod ve spolupráci se Švédskou obchodní federací a společností Axis Communications proběhla v srpnu a září letošního roku. Dotazování se účastnilo celkem 1152 respondentů z řad členů Švédské obchodní federace.

Podle výsledků je hlavním důvodem, proč majitelé obchodů instalují kamerové systémy, prevence nebo pomoc při vyšetřování krádeží a přepadení. Dvě třetiny obchodníků, kteří si nechali nainstalovat kamerový systém, uvádějí, že pociťují zvýšenou bezpečnost zaměstnanců. Polovina respondentů zaznamenala snížení počtu krádeží a přepadení. Nikdo z dotazovaných neuvedl negativní reakce na kamerový systém z řad zaměstnanců nebo zákazníků.

Přestože téměř 60 % majitelů obchodů nepocítilo žádný negativní vliv sledování a monitorování, tři z deseti vnímají jako negativní špatnou kvalitu obrazu. Z nich ale 70 % mělo instalováno kamery analogové. Ty poskytují výrazně nižší rozlišení a kvalitu nahraného materiálu než dnešní digitální kamery. „Je-li použitelnost monitorovacího systému nejdůležitějším faktorem pro majitele obchodů, je třeba soustředit se na kvalitu obrazu. Někteří majitelé si myslí, že instalace digitálních síťových kamer je nákladná, ale tato technologie je flexibilnější a mnohem lépe připravená na budoucnost než analogové kamery. Digitální kamery mají navíc další funkce, jako je možnost vzdáleného monitorování nebo analýza pohybu zákazníků po obchodě,“ řekl Magnus Zederfeldt ze společnosti AXIS Communications.

Polovina dotazovaných měla zájem dozvědět se více o kamerových systémech. Například díky analýze pohybu zákazníků je možné identifikovat trasu pohybu zákazníků po obchodě, a jak dlouho se zákazníci zdržují v určitých oblastech. Díky takovým informacím může obchod lépe řídit tok lidí, zvýšit spokojenost zákazníků a efektivněji umísťovat výrobky v rámci prodejní plochy.