Kam expandovat se svým e-shopem?

8. 12. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: Oxy Online)
Provozujete e-shop a uvažujete o rozšíření působnosti i do zahraničí? S rozhodováním, kam a proč, vám pomůže studie společnosti Oxy Online, která se prostřednictvím podrobné analýzy online trhu v jednotlivých zemích EU snaží tuzemským provozovatelům elektronických obchodů usnadnit rozhodování o expanzi do zahraničí.

Na studii se podíleli specialisté na ecommerce z oXyShopu. Ondřej Klega, vedoucí konzultantů ve společnosti Acomware, která do ebooku přispěla zajímavostmi o některých trzích, ohodnotil její přínos slovy: „V České republice působí řada e-shopů, kterým se expanze do zahraničí vydařila. Pokud o ní firma přemýšlí, najde ve studii spoustu zajímavých informací o jednotlivých evropských trzích.“

Ze studie vyplývá, že Německo, Francie a Velká Británie tvoří dohromady 61 % veškerého obratu e-commerce v rámci EU. Zbývající 7 z 10 největších ekonomik se na obratu podílí jen 21,6 %.

K zemím s nejvyšším podílem obyvatel nakupujících přes internet patří Německo – jeden z nejvíce konkurenčních ecommerce trhů v EU. Pro tento trh je víc než kde jinde nutné navrhovat rozhraní eshopu co nejjednodušší tak, aby v obchodě dokázali nakoupit i méně zkušení uživatelé internetu.

Zajímavou obchodní příležitostí z hlediska e-commerce je Rumunsko, kde aktuálně působí na 4 500 e-shopů. Po ekonomické stránce země v posledních letech rychle roste a s tím souvisí i značný rozvoj on-line obchodů. Pouze za poslední rok přibylo zhruba 1 000 e-shopů.

„Z pohledu on-line obchodování velký potenciál Polsko. Podíl osob, které nakupují v zahraničních e-shopech, je po Rumunsku druhý nejmenší v EU. Při vstupu na tento trh proto doporučuji zvážit možnost spolupráce s lokální polskou pobočkou,“ uvedl autor studie Michal Holoubek z oXy Online.

Běžným cílem tuzemských e-commerce subjektů je Slovensko. Zdejší trh je sice menší než v ČR, ale díky příbuznosti obou zemí a snadné logistické obsluze je vstup na něj značně jednodušší. Poměrně velký (42 %) je zde podíl osob, které používají k přístupu na internet mobilní zařízení. Stejně jako například v Rakousku (51 %) nebo Švédsku (70 %) se na těchto trzích e-shopeři neobejdou bez mobilní verze nebo responzivního designu.

Studii si můžete zdarma stáhnout zde.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více