K2 atmitec spouští datové centrum

26. 5. 2010. (redaktor: Martin Bartolšic, zdroj: )
Outsourcing služeb a platforem, cloud computing, hosting a řešení problému důvěry mezi zákazníky a poskytovateli služeb datového centra a široký rozsah servisu pro klienty přináší spuštění datového centra firem K2 atmitec a GTS Novera v Ostravě.
Karel Stýblo, technický ředitel, pri uvedení datového centra K2

Cíle a kvalita projektu firmy K2 atmitec oslovily společnost GTS Novera, dodavatele telekomunikačních datových a internetových služeb, a tak K2 atmitec a GTS Novera uzavřely strategické partnerství o dodávkách datových služeb pro datové centrum. Zákazníci získají služby , které bude datové centrum poskytovat v nepřetržitém režimu 24/7/365. Servis se opírá o dvě integrované součásti – Technology Operation Center (TOC), ve kterém bude tým profesionálů řešit dotazy a problémy zákazníků, a Pronix Operation Center (POC), které je tvořeno automatickým dohledovým systémem nad „zdravotním“ stavem technologií umístěných v datovém centru. Zákazníky oslovují obě firmy jak přímo, tak přes své partnery, GTS Novera hlavně přes prodejce připojení a K2 atmitec pomocí partnerů s nimiž spolupracuje na dodávkách ERP systému K2.

Po technické stránce patří nové datové centrum společnosti K2 atmitec k předním v ČR. Na ploše 250 m2 s nosností 1,5 tuny disponuje kapacitou až 100 racků, přičemž každý může mít příkon až 5,3 kW s možností zvýšení na 10 kW. O bezpečnost dat i hardwaru se stará inteligentní dohledový systém s několika vrstvami zabezpečení. Přístup k zařízením datového centra budou mít pouze autorizovaní pracovníci, do prostor datového centra přitom existuje jen jeden vstup, což přináší maximální kontrolu pohybu osob. Každá oprávněná osoba bude mít navíc speciálně přiřazený pin, takže se dostane jen do přidělené oblasti datového centra. Již při plánování a budování datového centra kladli pracovníci obou firem důraz především na vysokou úroveň zabezpečovacích technologií.

Nové datové centrum společnosti K2 atmitec je připraveno poskytovat širokou paletu služeb, například Open Business Intelligence nebo komplexní správu vozového parku. Obě služby poběží na platformě SaaS (služba jako servis). Standardní je také nabídka provozu komplexního informačního systému K2 ve virtuálním prostoru datového centra v režimu PaaS (platforma jako servis).