K smíchu, či k pláči?
S prvními vteřinami nového roku vešel v platnost dlouho očekávaný a mnohými kritizovaný nový občanský zákoník. Ovlivní mnoho oblastí našeho života, spotřebitelská práva nevyjímaje. Dostat ho do rukou bude chvíli trvat, ale vy, prodejci, to zvládnete. Abyste se však vyvarovali nepřesností či zbytečných tahanic, nedělejte to, co někteří vaši kolegové, a ukažte svoji vstřícnost.
- 13. 1. 2014
- 1 min
Není to tak dlouho, co jsem zaslechl, jak jeden zákazník lamentoval nad tím, že si objednal dětskou autosedačku, a místo ní přišla digestoř. Rozčarování z nečekané zásilky podtrhl právě přístup prodejce, který odmítl zaslat autosedačku, dokud spotřebitel nevrátí na své náklady to, co prodejce sám chybně dodal.
Jeden z nejkurióznějších případů uplynulého roku by mohl být i tento. Zákazník si koupil televizor s úhlopříčkou jeden a půl metru. Z krásného obrazu se ovšem netěšil dlouho, na obrazovce totiž záhy spatřil stín brouka i s nožičkami. Brouk se z nepochopitelných důvodů zatoulal do útrob zařízení a dostal se mezi vrstvy obrazovky, kde zůstal uvězněn asi napořád. Prodejce byl sice zaskočen neobvyklou reklamací, vyjádření ovšem vydal bez zaváhání: „Za brouka neodpovídáme, reklamace se zamítá.“
Úskalí také skýtají výhodná balení například „3 + 1 zdarma“. Zákaznice si takto pořídila úsporné žárovky a vzápětí šla jednu z nich reklamovat. Prodavačka jí s kamenným výrazem oznámila, že se jedná právě o žárovku, která byla zdarma jako dárek, a reklamovat ji tedy nelze.
Štěstí v novém roce a hodně spokojených zákazníků přeje RMOL.CZ.