Novinky

Jak okamžitě zvýšit zákazníkovu útratu

Minulý týden jsem vám prozradil, jak máte zákazníka podpořit v tom, aby u vás utratil co nejvíce. Pokud vám ale stále vrtá hlavou, jak to udělat, můžete začít tzv. metodou balíčkování.

Reseller Magazine OnLine
Zdroj: Jakzvyšítprodej.cz
  • 31. 10. 2014
  • 1 min
Jak okamžitě zvýšit zákazníkovu útratu

Seskupíte dohromady produkty a služby, které souvisí s problémem, který zákazník přichází vyřešit. A nabídnete mu místo základní služby/produktu celý balíček. A to za výhodnější cenu, než kdyby vše kupoval samostatně.

ICT prodejna tak může zákazníkovi, který se zmíní, že se chystá pořídit nový notebook, nabídnout balíček notebooku, brašnu, klávesnice, myši, ale i třeba externího HDD či dokonce NASu.

Autoservis, do kterého přichází zákazník s požadavkem na výměnu pneumatik může nabídnout „zimní servisní balíček“, který obsahuje výměny pneumatik, likvidaci nebo uskladnění letních, kontrolu brzdových destiček, kontrolu a doplnění brzdové kapaliny, kontrolu tlumičů, seřízení světel, kontrolu a doplnění nemrznoucí směsi v chladící soustavě a ostřikovačích, kontrolu, doplnění a dobití akumulátoru, k tomu navíc sprej pro odstraňování námrazy z předního skla, škrabku, smetáček a lopatku. A přestože by práce za tyto úkony standardně stále X Kč, v tomto balíčku je může zákazník získat jen za Y Kč.

Klíčem k úspěchu této metody je seskupit své služby a produkty tak, jak s nimi bude zákazník pracovat. Celou nabídku tedy představujte jako „balíček řešení“ a skládejte ho z toho, co bude potřebovat nebo na co často zapomíná. Navíc, nic zákazníkovi nenutíme a naopak si často odnesete pochvalu za to, že mu šetříte čas, přemýšlíte za něj a urychlujete práci.

Jak seskupíte v následujících sedmi dnech služby a produkty do odborných balíčků ve své firmě?

Autor: Pavel Řehulka