Internetoví prodejci
- 12. 4. 2010
- 1 min
Zpráva České obchodní inspekce uvádí, že téměř 70 procent kontrolovaných internetových obchodů mělo různé závady. Nejčastějšími prohřešky bylo například uvádění nepravdivých údajů nebo nedostatečné informace o podmínkách reklamace zboží.
Internetoví obchodníci také nepříliš zveřejňují důležité údaje o možnosti odstoupit od smlouvy. Častým prohřeškem bylo také špatné informování zákazníků internetových obchodů o podmínkách reklamace vadných výrobků a neseznámení s cenou. Některé internetové obchody nevyřizují reklamace v zákonem stanovené lhůtě.
Obliba internetových obchodů však přesto v posledních letech v České republice poměrně rychle roste. V loňském roce Češi podle odhadů mohli utratit v internetových obchodech až 27 miliard korun. Lidé si v e-shopech pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.
Přesto jsou někteří zákazníci nespokojeni. Pokud budou internetoví obchodníci pokračovat v nastoleném nepěkném trendu, hrozí jim ztráta důvěryhodnosti, menší zájem zákazníků a tím i zřetelný pokles prodeje. A to by byla vzhledem k pohodlí internetových nákupů jistě škoda.