Novinky

Internetové volání využívá 36 % Čechů

Češi za klasické telefonní služby utratí měsíčně nejčastěji 500 korun. Více než 10 % Čechů platí za telefon přes 1 000 korun měsíčně. Češi také hledají alternativní formy telefonování, které uspoří část nákladů.

Petra Piscová
Zdroj: Aukro.cz
  • 17. 6. 2013
  • 1 min
Internetové volání využívá 36 % Čechů

Nejobvyklejší částka, kterou připíše na účet mobilním operátorům 41 % Čechů, se pohybuje v rozmezí 200 – 500 korun za měsíc. Internetové volání přitom aktivně využívá už 36 % Čechů. Vyplývá to z průzkumu portálu Aukro.cz

Při telefonování se Češi drží na uzdě, přes 40 % jich platí měsíčně telefonní účty v rozmezí 200 až 500 korun. „Více než desetina dotazovaných však uvedla, že se jejich měsíční náklady za telefon vyšplhají nad tisícovku měsíčně,” přiblížila výsledky průzkumu Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz. Shodně pak necelá čtvrtina dotázaných uvedla, že volá měsíčně do 200 korun nebo v rozmezí 500 – 1 000 korun.

Zajímavým fenoménem se mezi Čechy stává internetové volání. Díky internetové síti je volání v jejím rámci zdarma, ostatní hovory jsou zpoplatněny mnohem nižší částkou, než hovory z mobilních sítí. Nejznámějším představitelem těchto služeb je například Skype, který podle průzkumu zná 80 % lidí. „Dokonce více než třetina (36 %) dotazovaných uvedla, že službu internetového volání aktivně využívá,“ dodala Michaela Papežová.

Kolik průměrně utratíte za telefon/měsíčně?

200 – 500 korun41 %
Méně než 200 korun23 %
501 – 1 000 korun23 %
Více než 1 000 korun13 %