Infografika: Práce v e-commerce má budoucnost, firmy budou nabírat

8. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: OnLine People)
Česká republika se s počtem 37 000 e-shopů řadí mezi evropské e-commerce velmoce. Díky tomu na českém pracovním trhu vzniká poptávka po dalších online specialistech, a tedy i řada pracovních příležitostí. V průzkumu společnosti Online People to uvedlo 77 % dotázaných zaměstnanců. Potvrzují to i firmy, z nichž 47 % plánuje nabírat nové lidi.
Foto: Freeimages.com

Podle výsledků, které průzkum společnosti Online People přinesl, se v loňském roce zvýšil plat pracovníkům v oblasti e-commerce o 45 %. V roce 2015 očekává jeho další navýšení 61 % zaměstnanců, přičemž největší očekávání mají právě ti, kterým se v roce 2014 již navýšil (74 %).

Zaměstnanci nejvíce oceňují, pokud jim firma umožní vzít si pracovat z domova či mít pružnou pracovní dobu. Externisty letos plánuje využívat 39 % firem.Formát klasických pracovních poměrů se rozvolňuje ve prospěch nezávislých specialistů, které v současnosti využívá již 89 % českých e-commerce firem.

„Lidé do 30 let již nestojí jen o klasické benefity typu stravenek. Mnohem více je zajímá to, co jim konkrétní projekt přinese, hledají výzvy a nové zkušenosti,” vysvětlila Pavlína Zábojníková, partner ve společnosti Online People a dodala: „Většina firem v oblasti e-commerce také hodnotí své zaměstnance na základě jejich výkonu a netrvá na dodržování klasické pracovní doby, což vyhovuje oběma stranám.”

Drtivá většina (94 %) zaměstnanců uvedla, se vzdělává samostudiem, jehož zdrojem jsou nejčastěji  zkušenosti ostatních kolegů na českých nebo zahraničních blozích, dále odborná literatura a také oborové vzdělávací akce pro veřejnost. Zajímavé je, že ačkoliv si sami zaměstnanci myslí, že jejich samovzdělávání je dostatečné, zaměstnavatelé mají opačný názor. Více než polovina z nich pak hradí zaměstnancům externí školení.

Ve firmách jsou využíváni nejvíce konzultanti  a marketingoví specialisté (70 %), dále grafici a kodéři (50 %) a PPC specialisté (40 %). Stěžejními faktory platového ohodnocení jsou doba praxe a zkušenosti, v důsledku to potom znamená, že pracovník na „seniorské“ (praxe pět let a více) pozici si může vydělat dvakrát až třikrát více než junior. Finanční ohodnocení  (hrubá mzda) při nástupu na konkrétní pozice e-commerce je v průměru následující:

  • e-mailing specialista – nástup 18 000 Kč, senior kolem 45 000 Kč
  • PPC specialista – nástup 17 500 Kč, senior 39 000 Kč
  • SEO specialista – nástup 17 500 Kč, senior 36 500 Kč
  • marketing manager/e-commerce manager – nástup 24 000 Kč, senior 43 000 Kč

Již po třech měsících má však zaměstnanec možnost dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

V roce 2015 plánuje zlepšení pracovních podmínek 32 % dotázaných firem. Konkrétně to znamená například stěhování do modernějších kanceláří či přestavba stávajících, porady na čerstvém vzduchu či pružné pracovní doby.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více