Infografika: Práce v e-commerce má budoucnost, firmy budou nabírat

8. 6. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: OnLine People)
Česká republika se s počtem 37 000 e-shopů řadí mezi evropské e-commerce velmoce. Díky tomu na českém pracovním trhu vzniká poptávka po dalších online specialistech, a tedy i řada pracovních příležitostí. V průzkumu společnosti Online People to uvedlo 77 % dotázaných zaměstnanců. Potvrzují to i firmy, z nichž 47 % plánuje nabírat nové lidi.
Foto: Freeimages.com

Podle výsledků, které průzkum společnosti Online People přinesl, se v loňském roce zvýšil plat pracovníkům v oblasti e-commerce o 45 %. V roce 2015 očekává jeho další navýšení 61 % zaměstnanců, přičemž největší očekávání mají právě ti, kterým se v roce 2014 již navýšil (74 %).

Zaměstnanci nejvíce oceňují, pokud jim firma umožní vzít si pracovat z domova či mít pružnou pracovní dobu. Externisty letos plánuje využívat 39 % firem.Formát klasických pracovních poměrů se rozvolňuje ve prospěch nezávislých specialistů, které v současnosti využívá již 89 % českých e-commerce firem.

„Lidé do 30 let již nestojí jen o klasické benefity typu stravenek. Mnohem více je zajímá to, co jim konkrétní projekt přinese, hledají výzvy a nové zkušenosti,” vysvětlila Pavlína Zábojníková, partner ve společnosti Online People a dodala: „Většina firem v oblasti e-commerce také hodnotí své zaměstnance na základě jejich výkonu a netrvá na dodržování klasické pracovní doby, což vyhovuje oběma stranám.”

Drtivá většina (94 %) zaměstnanců uvedla, se vzdělává samostudiem, jehož zdrojem jsou nejčastěji  zkušenosti ostatních kolegů na českých nebo zahraničních blozích, dále odborná literatura a také oborové vzdělávací akce pro veřejnost. Zajímavé je, že ačkoliv si sami zaměstnanci myslí, že jejich samovzdělávání je dostatečné, zaměstnavatelé mají opačný názor. Více než polovina z nich pak hradí zaměstnancům externí školení.

Ve firmách jsou využíváni nejvíce konzultanti  a marketingoví specialisté (70 %), dále grafici a kodéři (50 %) a PPC specialisté (40 %). Stěžejními faktory platového ohodnocení jsou doba praxe a zkušenosti, v důsledku to potom znamená, že pracovník na „seniorské“ (praxe pět let a více) pozici si může vydělat dvakrát až třikrát více než junior. Finanční ohodnocení  (hrubá mzda) při nástupu na konkrétní pozice e-commerce je v průměru následující:

  • e-mailing specialista – nástup 18 000 Kč, senior kolem 45 000 Kč
  • PPC specialista – nástup 17 500 Kč, senior 39 000 Kč
  • SEO specialista – nástup 17 500 Kč, senior 36 500 Kč
  • marketing manager/e-commerce manager – nástup 24 000 Kč, senior 43 000 Kč

Již po třech měsících má však zaměstnanec možnost dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

V roce 2015 plánuje zlepšení pracovních podmínek 32 % dotázaných firem. Konkrétně to znamená například stěhování do modernějších kanceláří či přestavba stávajících, porady na čerstvém vzduchu či pružné pracovní doby.

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Podvody řízené AI: Vznikající hrozby a protiopatření

23. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Microsoft vydal nový report Cyber Signals. Zaměřuje se v něm na podvody řízené umělou inteligencí, a to hlavně v oblasti e-commerce a náborových kampaních. Mezi dubnem 2024 a dubnem 2025 Microsoft podle zprávy zmařil pokusy o podvod za čtyři miliardy dolarů, odmítl 49 000 podvodných registrací partnerství a zablokoval přibližně 1,6 milionu pokusů o registraci botů za hodinu. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více