Infografika: Platební metody v českých e-shopech

29. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: FerBuy)
Každý čtvrtý Čech se už někdy setkal s problémy při dodání zboží z e-shopu. Přesto jsou Češi konzervativní a nevadí jim platit za zboží předem. Každý čtvrtý platí nákup prostřednictvím bankovního převodu, třetina pak na dobírku. Vyplývá to z údajů FerBuy.

Ačkoli by 90 procent lidí upřednostnilo možnost zaplatit zboží až po jeho dodání a kontrole, alternativní platební metody využívá jen šest procent zákazníků. Třetina obyvatel nakupuje prostřednictvím internetu několikrát do měsíce. Nejčastěji přitom platí bankovním převodem. Podle průzkumu společnosti FerBuy jej využívá 38 procent dotázaných. V těsném závěsu následuje dobírka, která v České republice patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější způsoby platby v e-shopech. Oproti tomu, platební kartu při nákupu přes internet používá jen pětina oslovených. Nejhůře jsou na tom alternativní platební metody jako PayPal či PaySec, které využívá pouze 6 procent respondentů.

To ostatně potvrzuje i zkušenost více jak čtvrtiny dotázaných, kteří uvedli, že se s komplikací při dodání objednaného a zaplaceného zboží setkali. „Nejčastějším problémem je situace, kdy zboží nedorazí vůbec. Často se také stává, že zboží dorazí nekompletní. Takové případy by mohlo řešit placení na dobírku, ale problém je v tom, že si většina z nás balík otevře až po jeho uhrazení,“ vysvětluje Markéta Kropáčová z FerBuy.

Jedním ze způsobů, jak se vyvarovat problémům s dodáním zboží a následným řešení reklamace, je nákup na fakturu s odloženou splatností. Ten by podle průzkumu uvítalo 90 procent dotázaných. „Obrovskou výhodou je možnost si objednaný výrobek před jeho uhrazením v klidu domova rozbalit a vyzkoušet,“ dodala Markéta Kropáčová. Právě takový způsob placení nabízí platba prostřednictvím služby FerBuy, která si postupně hledá místo v českých e-shopech. Zákazník si objedná zvolené zboží a vybere metodu placení FerBuy. Pokud je vše v pořádku, má zákazník možnost zboží zaplatit do 14 dní, případně si může nastavit splátkový kalendář.

Štítky: 

Podobné články

Jídlo na e-shopech nakupuje každý třetí Čech a doménou e-shopů je erotické zboží

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware )
Více než třetina Čechů nakupuje na internetu potraviny, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Zájem o internetové nákupy však sílí bez ohledu na druh zboží – již 21 % Čechů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Nejvíce je lidé preferují u erotického zboží. Čtěte více

Zrecenzované produkty se prodávají výrazně lépe

3. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Zákazník při výběru zboží mnohem více věří produktům, které jsou recenzované. Pokud navíc své zkušenosti se zbožím předává vlivná osoba, kterou zákazník zná a věří jí, pravděpodobnost nákupu markantně roste. Dobře jsou si toho vědomy i velké e-shopy, které do svých řad vábí ta největší jména na trhu a do obsahu pod svou značkou investují nemalé finanční prostředky. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více