Infografika: Platební metody v českých e-shopech

29. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: FerBuy)
Každý čtvrtý Čech se už někdy setkal s problémy při dodání zboží z e-shopu. Přesto jsou Češi konzervativní a nevadí jim platit za zboží předem. Každý čtvrtý platí nákup prostřednictvím bankovního převodu, třetina pak na dobírku. Vyplývá to z údajů FerBuy.

Ačkoli by 90 procent lidí upřednostnilo možnost zaplatit zboží až po jeho dodání a kontrole, alternativní platební metody využívá jen šest procent zákazníků. Třetina obyvatel nakupuje prostřednictvím internetu několikrát do měsíce. Nejčastěji přitom platí bankovním převodem. Podle průzkumu společnosti FerBuy jej využívá 38 procent dotázaných. V těsném závěsu následuje dobírka, která v České republice patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější způsoby platby v e-shopech. Oproti tomu, platební kartu při nákupu přes internet používá jen pětina oslovených. Nejhůře jsou na tom alternativní platební metody jako PayPal či PaySec, které využívá pouze 6 procent respondentů.

To ostatně potvrzuje i zkušenost více jak čtvrtiny dotázaných, kteří uvedli, že se s komplikací při dodání objednaného a zaplaceného zboží setkali. „Nejčastějším problémem je situace, kdy zboží nedorazí vůbec. Často se také stává, že zboží dorazí nekompletní. Takové případy by mohlo řešit placení na dobírku, ale problém je v tom, že si většina z nás balík otevře až po jeho uhrazení,“ vysvětluje Markéta Kropáčová z FerBuy.

Jedním ze způsobů, jak se vyvarovat problémům s dodáním zboží a následným řešení reklamace, je nákup na fakturu s odloženou splatností. Ten by podle průzkumu uvítalo 90 procent dotázaných. „Obrovskou výhodou je možnost si objednaný výrobek před jeho uhrazením v klidu domova rozbalit a vyzkoušet,“ dodala Markéta Kropáčová. Právě takový způsob placení nabízí platba prostřednictvím služby FerBuy, která si postupně hledá místo v českých e-shopech. Zákazník si objedná zvolené zboží a vybere metodu placení FerBuy. Pokud je vše v pořádku, má zákazník možnost zboží zaplatit do 14 dní, případně si může nastavit splátkový kalendář.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Češi nakupují víc, ale tuzemská e-commerce se dál trápí. Jak mohou obchodníci získat zákazníky zpět?

8. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Vánoční sezona i následné výprodeje jsou za námi, zázrak však nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se poděly peníze Čechů a co s tím mohou dělat obchodníci? Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: Jen tři procenta organizací neplánují využívat umělou inteligenci

15. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Z analýzy vánočních nákupů společnosti Salesforce Commerce Cloud vyplývá, že slevy a umělá inteligence byly hlavním vodítkem k získání zákazníků, protože ti si vybírají podle ceny a personalizace nabídky. Během předvánoční nákupní sezóny 2023 se vyskytla nejvyšší průměrná míra slev od roku 2020 a došlo ke značnému nárůstu nákupů ovlivněných umělou inteligencí. Čtěte více