Infografika: Platební metody v českých e-shopech

29. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: FerBuy)
Každý čtvrtý Čech se už někdy setkal s problémy při dodání zboží z e-shopu. Přesto jsou Češi konzervativní a nevadí jim platit za zboží předem. Každý čtvrtý platí nákup prostřednictvím bankovního převodu, třetina pak na dobírku. Vyplývá to z údajů FerBuy.

Ačkoli by 90 procent lidí upřednostnilo možnost zaplatit zboží až po jeho dodání a kontrole, alternativní platební metody využívá jen šest procent zákazníků. Třetina obyvatel nakupuje prostřednictvím internetu několikrát do měsíce. Nejčastěji přitom platí bankovním převodem. Podle průzkumu společnosti FerBuy jej využívá 38 procent dotázaných. V těsném závěsu následuje dobírka, která v České republice patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější způsoby platby v e-shopech. Oproti tomu, platební kartu při nákupu přes internet používá jen pětina oslovených. Nejhůře jsou na tom alternativní platební metody jako PayPal či PaySec, které využívá pouze 6 procent respondentů.

To ostatně potvrzuje i zkušenost více jak čtvrtiny dotázaných, kteří uvedli, že se s komplikací při dodání objednaného a zaplaceného zboží setkali. „Nejčastějším problémem je situace, kdy zboží nedorazí vůbec. Často se také stává, že zboží dorazí nekompletní. Takové případy by mohlo řešit placení na dobírku, ale problém je v tom, že si většina z nás balík otevře až po jeho uhrazení,“ vysvětluje Markéta Kropáčová z FerBuy.

Jedním ze způsobů, jak se vyvarovat problémům s dodáním zboží a následným řešení reklamace, je nákup na fakturu s odloženou splatností. Ten by podle průzkumu uvítalo 90 procent dotázaných. „Obrovskou výhodou je možnost si objednaný výrobek před jeho uhrazením v klidu domova rozbalit a vyzkoušet,“ dodala Markéta Kropáčová. Právě takový způsob placení nabízí platba prostřednictvím služby FerBuy, která si postupně hledá místo v českých e-shopech. Zákazník si objedná zvolené zboží a vybere metodu placení FerBuy. Pokud je vše v pořádku, má zákazník možnost zboží zaplatit do 14 dní, případně si může nastavit splátkový kalendář.

Štítky: 

Podobné články

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují

6. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Čtěte více