Infografika: Platební metody v českých e-shopech

29. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: FerBuy)
Každý čtvrtý Čech se už někdy setkal s problémy při dodání zboží z e-shopu. Přesto jsou Češi konzervativní a nevadí jim platit za zboží předem. Každý čtvrtý platí nákup prostřednictvím bankovního převodu, třetina pak na dobírku. Vyplývá to z údajů FerBuy.

Ačkoli by 90 procent lidí upřednostnilo možnost zaplatit zboží až po jeho dodání a kontrole, alternativní platební metody využívá jen šest procent zákazníků. Třetina obyvatel nakupuje prostřednictvím internetu několikrát do měsíce. Nejčastěji přitom platí bankovním převodem. Podle průzkumu společnosti FerBuy jej využívá 38 procent dotázaných. V těsném závěsu následuje dobírka, která v České republice patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější způsoby platby v e-shopech. Oproti tomu, platební kartu při nákupu přes internet používá jen pětina oslovených. Nejhůře jsou na tom alternativní platební metody jako PayPal či PaySec, které využívá pouze 6 procent respondentů.

To ostatně potvrzuje i zkušenost více jak čtvrtiny dotázaných, kteří uvedli, že se s komplikací při dodání objednaného a zaplaceného zboží setkali. „Nejčastějším problémem je situace, kdy zboží nedorazí vůbec. Často se také stává, že zboží dorazí nekompletní. Takové případy by mohlo řešit placení na dobírku, ale problém je v tom, že si většina z nás balík otevře až po jeho uhrazení,“ vysvětluje Markéta Kropáčová z FerBuy.

Jedním ze způsobů, jak se vyvarovat problémům s dodáním zboží a následným řešení reklamace, je nákup na fakturu s odloženou splatností. Ten by podle průzkumu uvítalo 90 procent dotázaných. „Obrovskou výhodou je možnost si objednaný výrobek před jeho uhrazením v klidu domova rozbalit a vyzkoušet,“ dodala Markéta Kropáčová. Právě takový způsob placení nabízí platba prostřednictvím služby FerBuy, která si postupně hledá místo v českých e-shopech. Zákazník si objedná zvolené zboží a vybere metodu placení FerBuy. Pokud je vše v pořádku, má zákazník možnost zboží zaplatit do 14 dní, případně si může nastavit splátkový kalendář.

Štítky: 

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více