Infografika: Platební metody v českých e-shopech

29. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: FerBuy)
Každý čtvrtý Čech se už někdy setkal s problémy při dodání zboží z e-shopu. Přesto jsou Češi konzervativní a nevadí jim platit za zboží předem. Každý čtvrtý platí nákup prostřednictvím bankovního převodu, třetina pak na dobírku. Vyplývá to z údajů FerBuy.

Ačkoli by 90 procent lidí upřednostnilo možnost zaplatit zboží až po jeho dodání a kontrole, alternativní platební metody využívá jen šest procent zákazníků. Třetina obyvatel nakupuje prostřednictvím internetu několikrát do měsíce. Nejčastěji přitom platí bankovním převodem. Podle průzkumu společnosti FerBuy jej využívá 38 procent dotázaných. V těsném závěsu následuje dobírka, která v České republice patří dlouhodobě mezi nejoblíbenější způsoby platby v e-shopech. Oproti tomu, platební kartu při nákupu přes internet používá jen pětina oslovených. Nejhůře jsou na tom alternativní platební metody jako PayPal či PaySec, které využívá pouze 6 procent respondentů.

To ostatně potvrzuje i zkušenost více jak čtvrtiny dotázaných, kteří uvedli, že se s komplikací při dodání objednaného a zaplaceného zboží setkali. „Nejčastějším problémem je situace, kdy zboží nedorazí vůbec. Často se také stává, že zboží dorazí nekompletní. Takové případy by mohlo řešit placení na dobírku, ale problém je v tom, že si většina z nás balík otevře až po jeho uhrazení,“ vysvětluje Markéta Kropáčová z FerBuy.

Jedním ze způsobů, jak se vyvarovat problémům s dodáním zboží a následným řešení reklamace, je nákup na fakturu s odloženou splatností. Ten by podle průzkumu uvítalo 90 procent dotázaných. „Obrovskou výhodou je možnost si objednaný výrobek před jeho uhrazením v klidu domova rozbalit a vyzkoušet,“ dodala Markéta Kropáčová. Právě takový způsob placení nabízí platba prostřednictvím služby FerBuy, která si postupně hledá místo v českých e-shopech. Zákazník si objedná zvolené zboží a vybere metodu placení FerBuy. Pokud je vše v pořádku, má zákazník možnost zboží zaplatit do 14 dní, případně si může nastavit splátkový kalendář.

Štítky: 

Podobné články

Podnikatelé se bojí ztráty dat i krádeže identity, zabezpečení však podceňují

6. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Povědomí o významu kybernetické bezpečnosti mezi českými podnikateli roste, často jí však nepřisuzují dostatečnou prioritu. Jen 39 % dotázaných mikro- a malých podnikatelů uvádí, že jsou ochotní do zabezpečení své firmy investovat více než 500 korun měsíčně. Pětina dokonce na bezpečnost nedá měsíčně ani korunu. Čtěte více

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více