Infografika: Nejčastější chyby e-shopů

27. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Shoptet)
Provozovatelé e-shopů dělají stále stejné chyby. Společnost Shoptet sestavila seznam 10 nejběžnějších, které zaručeně každý internetový obchod položí na lopatky. Takže čeho se vyvarovat a jak nepohřbít svůj e-shop?

„Ačkoli je Česká republika v počtu internetových obchodů na počet obyvatel e-shopovou velmocí, více než 80 % provozovatelů se dopouští základních chyb. Stále u lidí přetrvává názor, že stačí si obchod založit a že si zákazník svou cestu najde sám. Navíc český zákazník je díky silnému konkurenčnímu prostředí zhýčkán a očekává bezchybné služby. Na to by měli pamatovat všichni provozovatelé e-shopů, stávající i ti, kteří teprve o online prodeji uvažují. Ještě více než u kamenných prodejen zde platí, že zákazník má vždycky pravdu,“ řekl Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.


Pokud chcete pohřbít svůj e-shop, tak postupujte dle následujícího manuálu:

1. Byznys plán je k ničemu

Není potřeba si předem promýšlet, co, komu a jak budete prodávat a proč by to měli lidé koupit od vás. Je jedno, zda prodávaným produktům budete rozumět nebo ne. Vždyť na internetu je spousta informací, na ty pak můžete dotěrné zákazníky odkázat.

2. Neinvestujete zbytečně do e-shopu

Pokud máte známého, který trochu rozumí IT, určitě vám e-shop bez zbytečných nákladů připraví. To, že nebude vyhovovat, jeho upgrade či sebemenší změna bude stát další náklady a díky jeho chybám a nedokonalostem bude provoz e-shopu noční můrou, nevadí. Důležité je, že jste ušetřili a ono to nějak funguje.

3. Ušetřete za grafiku

Každý přeci ví, co je hezké. Proč za to vyhazovat další peníze. Stáhněte si nějaký grafický program a zvládnete to sami. Hezkých fotek má každý doma spoustu, případně internet je bezedná studnice.

4. Proč se trápit s texty

Psát umí každý, tak proč zbytečně zase někoho platit. Lidi chtějí nakupovat a ne číst romány. U produktů stačí fotka a název, k čemu dlouhé popisky. Případně je možné to u někoho zkopírovat. Nějakou tu gramatickou chybu Vám každý odpustí.

5. Nízká cena a skryté poplatky

Lidé hledají nejnižší cenu, proto přeci nakupují na e-shopech. Tak jim to dejte, buďte levnější než ostatní, své vydělejte na balném a jiných poplatcích.

6. Pomotejte zákazníkovi hlavu

Stejně jako v obchodních domech, kde každého nutí obejít celý komplex za účelem vyšších prodejů, povoďte si své zákazníky ve svém e-shopu. Jak na to? Příkladem je nelogické řazení produktů do kategorií.

7. SEO a online marketing je k ničemu

Všechno jsou to triky, jak z vás vylákat další peníze. Reklama a optimalizace pro vyhledávače jsou k ničemu. To raději svoje první vydělané peníze utraťte za pořádnou dovolenou.

8. Na co automatizace?

K čemu komplexní systém za spoustu peněz. Těch několik minut, které to zabere, to přeci není problém. K čemu automatické vytváření faktur, když to můžete udělat ručně a hlavně bez chyb.

9. Zákaznickou online podporu nepotřebujete

E-shop jste si zakládali, abyste nemuseli sedět u počítače odpovídat na dotěrné otázky zákazníků, kteří si stejně pak nic nekoupí. Každý přeci ví, co chce koupit a hlavně si to byl už osahat a poradit se v kamenném obchodě.

10. Vy máte vždycky pravdu

Co si o sobě zákazníci myslí? Mají být rádi, že jim za měsíc objednávka dorazila, sice chtěli jinou barvu, ale ta byla taky hezká. A vracet jim peníze, ani náhodou.

Štítky: 

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více