Infografika: Den dopravy vygeneroval obrat 208 milionů korun

25. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Do třetího ročníku Dne dopravy zdarma se zapojilo 1 248 e-shopů. Útraty zákazníků během tohoto dne překročily 208 milionů korun a zákazníci na dopravě ušetřili přes 12 milionů korun.

Speciálně mezi českými zákazníky je doprava zdarma velmi vítaným bonusem. „Protože je při rozhodování o nákupu na internetu cena dopravy důležitým prvkem, mohla tato akce zlákat k nákupu nejen vánočních dárků také zákazníky, kteří to zatím neměli v plánu,“ podotkla Radka Haasová, vedoucí oddělení podpory e-shopů, která celou akci na Heurece zastřešuje.

I když se podle ní průměrná cena objednávky oproti běžným dnům mírně snížila, většinou se nákup neskládal z jedné třísetkorunové položky. „Podle našich dat byly v jedné objednávce průměrně dva produkty. Její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1 554 korunách. Zajímavé je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2 802 korun (101 €),“ dodala Radka Haasová.

Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000, a již tradičně zákazníci nejvíce objednávali elektroniku (24 % všech objednávek), bílé zboží (22 %), a Dětské zboží nebo Dům a zahradu (oboje shodně 12 %).

Akce byla výhodná také pro samotné e-shopy. Těm, které se do akce zapojily, se oproti minulému týdnu zvýšil počet objednávek o 384 %.

Den dopravy zdarma se letos poprvé konal také na Slovensku. „Do slovenské akce se zapojilo 255 e-shopů a zákazníci v nich utratili přes dva miliony euro, tedy zhruba 63 miliónů korun,“ doplnila Radka Haasová. Na dopravě slovenští zákazníci ušetřili 65 tisíc euro a nejčastěji objednávali zboží z kategorie Dům a zahrada (21 %), Elektronika (17 %) nebo Hobby (15 %).

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více