Infografika: Den dopravy vygeneroval obrat 208 milionů korun

25. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Do třetího ročníku Dne dopravy zdarma se zapojilo 1 248 e-shopů. Útraty zákazníků během tohoto dne překročily 208 milionů korun a zákazníci na dopravě ušetřili přes 12 milionů korun.

Speciálně mezi českými zákazníky je doprava zdarma velmi vítaným bonusem. „Protože je při rozhodování o nákupu na internetu cena dopravy důležitým prvkem, mohla tato akce zlákat k nákupu nejen vánočních dárků také zákazníky, kteří to zatím neměli v plánu,“ podotkla Radka Haasová, vedoucí oddělení podpory e-shopů, která celou akci na Heurece zastřešuje.

I když se podle ní průměrná cena objednávky oproti běžným dnům mírně snížila, většinou se nákup neskládal z jedné třísetkorunové položky. „Podle našich dat byly v jedné objednávce průměrně dva produkty. Její celková hodnota byla mírně pod úrovní loňského roku na 1 554 korunách. Zajímavé je, že na Slovensku, kde akce letos probíhala poprvé, byla tato částka v přepočtu 2 802 korun (101 €),“ dodala Radka Haasová.

Celkový počet objednávek se během 24 hodin bez poštovného vyšplhal v zapojených e-shopech na 134 000, a již tradičně zákazníci nejvíce objednávali elektroniku (24 % všech objednávek), bílé zboží (22 %), a Dětské zboží nebo Dům a zahradu (oboje shodně 12 %).

Akce byla výhodná také pro samotné e-shopy. Těm, které se do akce zapojily, se oproti minulému týdnu zvýšil počet objednávek o 384 %.

Den dopravy zdarma se letos poprvé konal také na Slovensku. „Do slovenské akce se zapojilo 255 e-shopů a zákazníci v nich utratili přes dva miliony euro, tedy zhruba 63 miliónů korun,“ doplnila Radka Haasová. Na dopravě slovenští zákazníci ušetřili 65 tisíc euro a nejčastěji objednávali zboží z kategorie Dům a zahrada (21 %), Elektronika (17 %) nebo Hobby (15 %).

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více