Infografika: Češi v e-shopech nakupují nejčastěji v pondělí

21. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Acomware)
Podle výzkumu Acomware Češi v internetových obchodech nakupují nejčastěji v pondělí dopoledne v době mezi 10.–12. hodinou. Nejvíce objednávek je uskutečněno z počítačů, které tvoří 93 % jejich tržeb.

Na počítačích je také v průměru nejvyšší míra konverze, která značí poměr návštěvníků, kteří nakoupí, vůči všem návštěvníkům e-shopu. V tomto případě jsou však již rozdíly mezi počítači a ostatními zařízeními (tablet, mobil) menší. Například o víkendu platí, že nakoupí spíše majitel tabletu, než notebooku nebo stolního PC.

Výsledky ukazují na stejný vzorec chování napříč segmenty, časy a dny. Lidé jsou při svých nákupech ovlivněni prostředím, respektive denním rytmem, který je do značné míry u všech stejný. Stejně tak se ukazuje, že výše prodejů českých e-shopů je přímo závislá na dostupnosti internetu.

Hlavní zjištění analýzy Acomware:

  • Češi nakupují na internetu nejvíce v pondělí, nejméně v sobotu;
  • Největší podíl na tržbách e-shopů mají objednávky uskutečněné mezi 10–12 hodinou dopoledne;
  • Lidé ke svým nákupům nejvíce využívají osobní počítače a notebooky – ty tvoří obchodníkům přes 93 % tržeb;
  • Míra konverze (poměr návštěvníků, kteří objednají, vůči všem návštěvníkům e-shopu) je obecně nejvyšší u počítačů. O víkendu je ale již vyšší u vlastníků tabletů; 
  • Hodnota průměrné objednávky v průběhu dne roste – nejmenší je hned po půlnoci, nejvyšší poslední hodinu před půlnocí.

Výzkum společnosti Acomware byl uskutečněn v období 1. 7. 2013 až 30. 6. 2014 a zahrnuje údaje z celkem 18 velkých českých e-shopů, které dohromady vytváří roční obrat přes 940 milionů Kč. Celkem bylo zkoumáno přes 585 000 objednávek. Každý e-shop prodává zboží z jiné kategorie.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více