IBM rozdělí 50 milionů dolarů „chytřejším“ městům
Společnost IBM představila soutěžní grantový program Smarter Cities Challenge, v jehož rámci věnuje stovce měst technologie a služby za padesát milionů dolarů.
- 2. 12. 2010
- 2 min
Týmy odborníků IBM poradí vedoucím představitelům měst, jak podpořit úspěšný růst, zlepšit poskytování obecních služeb, více zapojit občany nebo zvýšit hospodárnost.
Konzultanti společnosti IBM se budou v příštích třech letech zabývat místními problémy ve městech, které uspějí v programu Smarter Cities Challenge, a pomohou jim hledat efektivnější řešení v oblastech administrativy, zdravotnictví, školství, bezpečnosti, sociálních služeb, dopravy, komunikací, udržitelnosti, správy rozpočtu, energie a technických služeb.
Konzultanti a technologičtí specialisté IBM pomohou obcím analyzovat jejich potřeby, posoudit silné a slabé stránky a poučit se z úspěšných postupů, které se osvědčily jiným městům. Po prostudování role, které by inteligentní technologie mohly hrát při sjednocení a rozvoji různých aspektů městského života, doporučí IBM městu konkrétní strategie. Ty by měly pomoci zlepšit jak fungování měst, tak zdraví a bezpečnost obyvatel, a přispět k větší prosperitě a atraktivitě pro současné i potenciální obyvatele a firmy. Hodnota každého grantu Smarter Cities Challenge bude přibližně čtyři sta tisíc dolarů.
Města budou vybírána v soutěži na základě řady kritérií včetně schopnosti jasně definovat dva až čtyři strategické problémy, na jejichž řešení lze potenciálně pracovat. Důležitou roli budou hrát zkušenosti města s inovativním řešením problémů, ochota využívat technologie, vůle představitelů města věnovat projektu pozornost a čas i zájem veřejnosti. Do soutěže se mohou přihlásit města všech velikostí z celého světa včetně České republiky. Největší užitek ze spolupráce budou mít však patrně města s jedním až sedmi sty tisíci obyvateli.
Projekt Smarter Cities Challenge vychází mimo jiné z bohatých zkušeností, které společnost IBM získala díky svému dobrovolnickému programu Corporate Service Corps. V jeho rámci vysílá firma své nejlepší zaměstnance na zahraniční mise, aby pomáhali řešit konkrétní problémy v sociální, environmentální či ekonomické oblasti.