Novinky

Huawei odprodal svou „budgetovou“ značku Honor

Značka Honor, která až doposud patřila mateřskému koncernu Huawei, se soustředí na výrobu a prodej cenově dostupných telefonů a telefonů s co nejlepším poměrem mezi cenou a výkonem. Prodej by měl značku ochránit před dopady americko-čínské obchodní války, které nyní na Huawei dopadají v podobě limitovaného přístupu k hardwarovým komponentám i softwaru.

František Doupal
Zdroj: Huawei
  • 17. 11. 2020
  • 1 min
Huawei odprodal svou „budgetovou“ značku Honor

Novým vlastníkem Honoru se stala čínská firma Shenzhen Zhixin New Information Technology, konsorcium složené z více než 30 podniků, mimo jiné např. distributorů mobilních telefonů, prodejců apod.

Huawei si podle dostupných informací nebude držet žádný podíl v akciích společnosti ani se v ní nebude žádným jiným způsobem angažovat. Na Honor, jako na nezávislou společnost, by se tak již nově neměly stahovat žádné americké sankce uvalené na Huawei (a některé další čínské firmy).

Samotný Huawei o prodeji hovoří jako o pomoci a záchraně značky Honor, podle určitých ohlasů však zároveň může jít i o strategii, jak pomoci sám sobě, alespoň trochu si uvolnit ruce a zároveň získat i nějakou tu hotovost…

Částka, za kterou Honor přešel pod nového majitele, nebyla zveřejněna, neoficiálně se však spekuluje o 15 miliardách USD. Na nového majitele kromě práv na logo a značku přechází i zbytek byznysu Honoru.

Do budoucna se kromě otázky, zdali se Honor skutečně oprostí od amerických sankcí, nabízí i myšlenka, jestli si značka pod novým majitelem povede stejně dobře jako doposud. Je totiž jasné, že až do této chvíli Honor výrazně těžil právě ze synergií poskytovaných takovým technologickým gigantem, jakým Huawei bezesporu je.