Hewlett Packard Enterprise integruje GenAI do platformy Aruba Networking Central

4. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Hewlett Packard Enterprise)
Hostované řešení na cloudové platformě HPE GreenLake získává nové funkce využívající velké jazykové modely (LLM) přinášející optimalizaci a predikci síťového provozu, čímž posouvá správu sítí na novou úroveň. O službu HPE Aruba Networking Central již rozšířila svou nabídku např. společnost Verizon Business.

Na rozdíl od jiných síťových přístupů GenAI, které pouze odesílají volání API veřejným LLM modelům, společnost HPE speciálně pro HPE Aruba Networking Central vyvinula vlastní sadu LLM modelů. Tyto modely s důrazem na rychlou odezvu, přesnost a ochranu dat optimalizují a predikují síťový provoz a využívají inovativní předzpracování dat a bezpečnostní opatření vylepšující uživatelské prostředí a provozní efektivitu. HPE Aruba Networking s jedním z největších datových jezer v oboru (díky nasbíraným telemetrickým datům z téměř čtyř milionů spravovaných zařízení v síti a z více než miliardy koncových bodů) posiluje modely strojového učení a umožňuje hlubší analýzy, lepší analytické nástroje a proaktivnější funkce. Nová funkce GenAI LLM integrovaná do AI Search v HPE Aruba Networking Central doplňuje stávající AI funkce a umožňuje firmám dosahovat skvělé úrovně síťové správy.

„Moderní síťoví zákazníci požadují v první řadě vhled (založený na umělé inteligenci) na bezpečnost své kritické infrastruktury, a to je to, co jim poskytujeme,“ řekl David Hughes, produktový ředitel HPE Aruba Networking. „HPE pokračuje ve své silné tradici inovací AI s tímto odvážným krokem a novým přístupem HPE Aruba Networking Central k nasazení více modelů LLM k využití možností GenAI.“

HPE Aruba Networking klade velký důraz na bezpečnost a ochranu soukromí. Při práci s citlivými daty identifikujících zákazníky (PII/CII) využívá umělou inteligenci zodpovědným způsobem. Vlastní LLM modely v HPE Aruba Networking Central jsou izolované a provozované na cloudové platformě HPE GreenLake, čímž je zajištěna maximální ochrana dat. Tyto modely odstraňují citlivé informace (PII/CII) a zároveň zachovávají vysokou přesnost vyhledávání. Díky tomu je možné zodpovídat dotazy týkající se provozu sítě s vysokou přesností a rychlou odezvou (do jedné sekundy).

HPE Aruba Networking Central využívá pro své modely GenAI rozsáhlé trénovací sady, které jsou až desetkrát větší než u jiných cloudových platforem. Díky tomu jsou modely GenAI přesnější a dokáží lépe porozumět dotazům uživatelů. Trénovací sady obsahují desítky tisíc dokumentů HPE Aruba Networking a více než tři miliony zákaznických otázek, které byly nashromážděny v průběhu mnoha let provozu.

HPE Aruba Networking Central, platforma pro konfiguraci, správu, monitorování a řešení síťových problémů, je na trhu od roku 2014. Podporuje jak kabelové, tak bezdrátové LAN, WAN a IoT sítě a integruje funkce pro jejich celý životní cyklus. HPE Aruba Networking Central je SaaS řešení s ročním předplatným a dvoustupňovým licenčním modelem (Foundation a Advanced). Nová vyhledávací funkce s technologií GenAI LLM bude dostupná ve 2. čtvrtletí fiskálního roku 2024 společnosti HPE a je součástí všech licenčních úrovní. Kromě samostatné SaaS nabídky je HPE Aruba Networking Central součástí předplatného HPE GreenLake pro Networking (NaaS) a dostupná na platformě HPE GreenLake.

„Firmy dnes požadují praktické aplikace umělé inteligence, které jim pomohou posunout jejich byznys vpřed,“ zdůraznil Will Townsend, viceprezident a hlavní analytik společnosti Moor Insights and Strategy, a dodal: „V oblasti správy sítí hrají klíčovou roli data a modely. AI v síťové a bezpečnostní správě není novinkou, ale generativní AI přináší rozhraní přirozeného jazyka. Výzvou je propojit dotazy s AI algoritmy tak, aby poskytovaly relevantní a smysluplné obchodní výsledky. Sada speciálně navržených LLM modelů v samostatném sandboxu zajišťuje optimální ochranu soukromí i výkon. Inovované řešení HPE Aruba Networking Central od společnosti HPE představuje působivé využití generativní umělé inteligence, které neobětuje výkon kvůli bezpečnosti.“

Partneři jako Verizon Business využívají HPE Aruba Networking Central nebo Verizon Managed SD Branch k tomu, aby organizacím pomohli zlepšit výkon jejich sítí a aplikací a podpořili agilnější a předvídatelnější výsledky, aniž by zatěžovali vlastní IT zdroje.

Video : 
Štítky: 

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více

Nová bílá kniha Schneider Electric: Chlazení kapalinami v datových centrech využívajících AI

24. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Schneider Electric)
Společnost Schneider Electric zveřejnila průlomovou bílou knihu zaměřenou na kapalinové chlazení datových center. Dokument s názvem „Řízení kapalinových chladicích systémů v datových centrech využívajících umělou inteligenci“ přichází v době, kdy datová centra čelí náročným výzvám v oblasti tepelného managementu kvůli prudkému růstu poptávky po AI. Čtěte více

Malé a střední firmy jsou v používání umělé inteligence jistější než velké společnosti

19. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Nedávný průzkum společnosti Salesforce mezi 600 IT profesionály ukázal, že malé a střední podniky (SMB) mají větší důvěru v umělou inteligenci a její přínosy než jejich korporátní protějšky. Dokonce natolik, že se naprostá většina (95 %) IT profesionálů pracujících v malých a středních podnicích cítí naprosto jistě při využívání generativní AI a vidí v této technologii větší příležitost pro růst příjmů. Čtěte více

Případy využití AI ve firemní praxi

18. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASPEN PR)
AI začíná znatelně měnit každodenní kancelářskou práci. Zefektivňuje rutinní úkony, jako je vyplňování dotazníků, generování grafů a reportů, a zároveň nabízí pokročilé funkce, jako je automatický přepis hlasu a překlad v reálném čase. Tyto technologie ušetří zaměstnancům hodiny práce, které pak mohou věnovat odbornějším úkolům. Čtěte více