Herní průmysl v ČR a SR v roce 2013 rostl o 6,4 %

9. 5. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Asociace herního průmyslu)
Podle Asociace herního průmyslu (AHP) rostl herní průmysl v roce 2013 pomaleji než v předcházejícím období, přesto se růstem přesahujícím 6,4 % dostal poprvé přes 2,5 miliardy korun. Celkové obraty za prodej videoher a herních konzolí v roce 2013 činily 2,593 miliardy korun.

Zveřejněný růst je pomalejší než v roce 2012, kdy herní průmysl v obou zemích rostl o více než 10 procent a celkově dosáhl 2,436 miliardy korun. Výraznější oživení lze očekávat až v roce 2014, kdy se naplno projeví přechod na novou generaci herních konzolí. „V porovnání s jinými segmenty zábavního průmyslu videohry v našich zemích stále rostou, což je bezesporu pozitivní signál,” řekl prezident AHP David Klepetko.

Do výsledného čísla ve výši 2,593 miliardy korun jsou započítány obraty uskutečněné v ČR a SR z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 3, PlayStation 4, Wii, Wii U a Xbox 360 a kapesní konzole 3DS, DSi, PSP a PS Vita, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC hardwaru. Data zahrnují údaje poskytnuté členy AHP a vydavateli působícími na českém a slovenském trhu a nezahrnují údaje z digitálních distribucí.

Samotné videohry se na celkovém obratu herního trhu podílejí přibližně jednou třetinou a mezi českými a slovenskými hráči jsou trvale nejoblíbenější akční, sportovní a rodinné tituly. Mezi nejúspěšnějšími tituly loňského roku najdeme například akční hry Grand Theft Auto V, Assassin's Creed IV: Black Flag a Battlefield 4, fotbalovou simulaci FIFA 14, akční adventuru The Last of Us nebo hry pro celou rodinu jako Just Dance 2014 nebo Wonderbook: Walking with Dinosaurs.

 

Obraty herního průmyslu v ČR a SR v letech 2008 až 2013

 

ROK

OBRAT (v mld. Kč)

2013

2,593

2012

2,436

2011

2,202

2010

2,189

2009

1,871

2008

1,623

 

Štítky: 

Podobné články

Prodej gamingových PC čeká zotavení, herní monitory dále porostou

28. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové dodávky herních počítačů postihl v roce 2023 stejný osud jako celý trh s PC, přičemž herní kategorie meziročně poklesla o 13,2 % na 44 milionů kusů. Herní monitory se tomuto trendu dokázaly postavit, protože jejich nižší ceny pomohly přitáhnout zájem zákazníků, a jejich prodej během roku 2023 podle IDC vzrostl o 20,3. Čtěte více

AOC rozšířilo svou nabídku o 44,5” OLED monitor AG456UCZD s frekvencí 240 Hz

25. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: AOC)
Herní OLED monitor AGON PRO AG456UCZD s úhlopříčkou 44,5″ poskytuje pohlcující a plynulý herní zážitek. Díky ultraširokoúhlému (21:9) rozlišení WQHD nabízí panoramatický obraz podpořený obnovovací frekvencí 240 Hz a bleskovou dobou odezvy až 0,03 ms GtG. Vizuální zážitek je podtržen zakřivením 800R. Čtěte více

ZOWIE představilo svoji první bezdrátovou myš pro esport

21. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ZOWIE by BenQ)
ZOWIE by BenQ, profesionální značka produktů pro esport, představila myš U2. Novinka je prvním představitelem bezdrátové myši určené pro oblast esportu a nabízí rychlost a stabilní výkon. Čtěte více

ASUS začal v ČR a SR prodávat herní monitor ROG Swift OLED PG32UCDM

14. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASUS)
Novinka se chlubí 32" antireflexním panelem s rozlišením 4K a obnovovací frekvencí 240 Hz. Díky technologii QD-OLED třetí generace nabízí monitor zářivé barvy, nejhlubší odstíny černé a obraz s vysokým jasem. Pokročilý chladič navíc snižujíce pravděpodobnost vypalování obrazu a zlepšuje výkon a životnost OLED panelu. Čtěte více