GfK se připomněla

17. 9. 2009. (redaktor: Richard Voigts)
GfK funguje na globálním trhu již od roku 1934. V Československu, resp. v České republice, tvoří skupinu GfK společnosti GfK Czech a Incoma GfK. Koncentrují se na tři sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media.

GfK se připomněla
GfK, čtvrtá největší společnost provádějící marketingový výzkum, funguje na globálním trhu již od roku 1934. V Českos­lovensku, resp. v České republice, tvoří skupinu GfK společnosti GfK Czech a Incoma GfK. Koncentrují se na tři sektory – Custom Research, Retail and Technology a Media. (GfK = Gesellschaft fur Consumforschung, nyní Growth from Knowledge)
GfK Czech je spoluzakladatelem organizace SIMAR – Sdružení agentur pro výzkum trhu v ČR a několik jejích pracovníků je členem organizace ESOMAR – Celosvětové asociace odborných pracovníků výzkumu trhu. Společnost byla založena v únoru 1991 jako GfK Praha. V roce 2000 se kapitálově spojila s českou nezávislou výzkumnou agenturou INCOMA Research, které od svého vzniku v roce 1991 dosáhla silného postavení na českém a slovenském trhu. V Červenci 2009 došlo ke změně názvu společnosti na GfK Czech.
V oblasti Custom Research GfK nabízí exkluzivní, na míru šité výzkumy i standardizované studie založené na dotazování a na testování. Pokrývají všechny (známé) části marketingového mixu, od vývoje nového výrobku až po řízení značky v širokém spektru různých hospodářských odvětví. Customer Tracking přitom zabezpečuje kontinuální monitorování trhu pomocí reprezentativních panelů domácností, které zaznamenávají své nákupy nejrůznějšího rychloobrátkového zboží, výrobků dlouhodobé spotřeby a služeb. Zároveň poskytuje informace o zboží a službách. Health Care zase mapuje postoje subjektů tvořících nebo ovlivňujících oblast zdravotnického trhu (včetně trhu s dentálními a veterinárními přípravky). Monitoruje vývoj trhu, jeho strukturu, velikost tržních podílů, stejně tak jako nové tržní příležitosti, zabezpečuje komunikaci mezi cílovými skupinami odborné i laické veřejnosti a výrobními či obchodními firmami.
V oblasti Retail and Technology, která se týká i IT trhu, GfK nabízí kontinuální monitorování trhů s technickým spotřebním zbožím pomocí maloobchodních panelů. Řeší otázky marketingu, logistiky a odbytu průmyslu a obchodu.
V oblasti Media se GfK zabývá měřením sledovanosti a čtenosti médií (TV, tisk, rozhlas a internet), založeném na dotazování a na panelech uživatelů. Nejde jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů a posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování mediálních obsahů.
Co se týče vlastního provádění výzkumů, GfK provádí kvantitativní výzkumy Ad Hoc, kvalitativní výzkumy Ad Hoc a kontinuální výzkumy. Výběr respondentů je přitom náhodný (stratifikovaný náhodný výběr, náhodná adresa – random address a náhodná cesta – random route),s kvótní nebo kombinovaný. GfK Czech používá pro zkvalitňování služeb kromě výše uvedených metod také vlastní výzkumné nástroje. Cílem GfK je přitom přinášet vyzkoušená a ověřená řešení s jasnými předpověďmi na marketingové otázky; standardizaci a možnost mezinárodního použití, zkušenosti z nasazení v řadě zemí; a databáze výsledků pro přímé porovnání a benchmarking.
Skupina GfK se svými 155 společnostmi pokrývá více než 114 zemí. Aktivity GfK ve střední a východní Evropě koordinuje GfK Austria se sídlem v Rakousku.
GfK tyto skutečnosti představila na tiskové konferenci, uspořádané k 75. výročí svého založení a přestěhování GfK Czech do nových kancelářských prostor na Kavčích Horách v Praze.