GfK: Češi kupují nejvíce levné televizory

16. 9. 2011. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: LG)
Spotřebitelé v Česku nejvíce kupují levné televizory do 10 000 Kč, avšak technologicky vybavené. Tento trend potvrzují i snížené finanční rozpočty domácností vlivem obav o budoucí vývoj. Vyplynulo to ze statistiky GfK.
Televizor LG LW980S

Statistika GfK navíc ukázala, že LG měla v květnu 2011 tržní podíl v LCD televizorech 27,3 procenta na počtu prodaných kusů.

Česká republika je zemí zaslíbená plochým televizorům. Češi stále více likvidují staré CRT televizory a místo toho pořizují ploché televizory – LCD, LED i plazmové. Meziročně se u nás za období leden – květen 2011 prodalo o 18 procent více plochých televizorů než ve stejném období předcházejícího roku. Vyplývá z výzkumu.

„V posledním roce posilovaly televizory LG svoji pozici. Podíl v LCD televizorech 27,3 procenta je pro nás výborný výsledek, statistická čísla ukazují zajímavé trendy na českém trhu. Do budoucna chceme posilovat segment 3D televizí a stejně tak se soustředit na chytré televizory LG Smart TV,” uvedl Martin Malý, tiskový mluvčí společnosti LG.

Na českém trhu se nejlépe prodávají levné televizory. V segmentu LCD televizorů bylo v květnu 64,7 procenta televizorů levnějších, než 10 000 Kč. Zároveň si ale Češi potrpí na špičkové modely. Největší meziroční nárůst prodejů byl zaznamenán u televizorů s úhlopříčkou 50“ a vyšší. Meziroční růst v kusech zde činil 67 procent. Naopak propad byl zaznamenán u malých televizorů s úhlopříčkou 15 - 16“.  Pokles činil 9 procent – o tyto malé televizory ztrácí zákazníci zájem.

Je vidět, že Češi začínají vyhledávat také 3D televizory. Menší zastoupení je u LCD televizorů, v květnu 2011 bylo 2,9 procenta všech prodaných televizorů vybavených technologií 3D. Ale u plazmových televizorů je tento podíl již 16,8 procenta. U LCD televizorů s úhlopříčkou 50“ a vyšší bylo již 41,2 procenta televizorů vybavených 3D.

„Naše společnost očekává, že se podíl 3D televizorů na celkovém počtu prodaných televizorů bude i nadále zvyšovat,“ dodal Martin Malý. Raketově roste i zájem o „smart televizory“, které jsou schopné přehrávat obsah z internetu, jako jsou třeba videa z YouTube. V květnu 2011 bylo online funkcemi vybaveno 12,2 procenta LCD a 20,7 procenta plazmových televizorů. O rok dříve to přitom bylo jen 6, respektive 11,5 procenta.