Gefco posiluje nabídku multimodální dopravy

17. 11. 2010. (redaktor: Ondřej Jánoška, zdroj: Gefco)
Vzhledem k předpokládané rostoucí poptávce po stále efektivnějších, hospodárnějších a ekologičtějších logistických službách, posiluje Gefco nabídku multimodální dopravy.

Gefco plánuje a zavádí nová velkokapacitní logistická řešení, aby vyšel vstříc potřebám svých zákazníků. „Poptávka po multimodální dopravě roste z důvodu ekologických omezení,“ říká Ralf-Charley Schultze, koordinátor pro multimodální logistiku Gefco v Evropě, Rusku a Střední Asii. „Stále více společností spoléhá na komunikaci politiky udržitelného rozvoje. Ve střednědobém horizontu bude obtížné představit si přepravu zboží po silnici do vzdálenosti větší než tisíc kilometrů.“

Společnost Gefco je předním hráčem na poli kombinované dopravy. Má zkušenosti v multimodální dopravě, je schopna nabídnout vypracované kombinace a pomocí flexibilních reakcí na stávající infrastrukturu přináší řešení, která jsou přizpůsobená stávajícím potřebám průmyslové výroby.

Gefco nyní navrhuje například řešení kombinující přepravu silnice-moře-silnice, například mezi Vigo – Saint Nazaire, kombinaci silnice-moře-řeka-silnice do Wuhanu v Číně, a silnice-železnice-silnice pro dodávky mezi Paříží a Madridem.

Síla Gefco spočívá v jeho schopnosti zajistit spolehlivé toky bez ohledu na nepředvídatelné události, které se v dopravě vždy můžou vyskytnout. „Přidaná hodnota ze zahrnutí železniční dopravy je v konsolidaci a spojení přepravních jednotek. Díky naší mezinárodní síti můžeme zajistit spolehlivý tok tím, že v případě stávky nebo potíží na železniční síti okamžitě dokážeme využít silniční přepravy,“ komentuje Ralf-Charley Schultze.

Jako logistický architekt a integrátor dokáže Gefco řídit mnoho hráčů najednou. Nákladní přeprava na dlouhé vzdálenosti zahrnuje řadu subjektů včetně dopravců, konsolidačních operátorů vagonů a kontejnerů, železničních podniků a operátorů pozemní dopravy. „Gefco v tomto dodavatelském řetězci hraje roli integrátora," říká Ralf-Charley Schultze.

Se vznikem nového paradigma „zelené logistiky“ se železnice stává oblíbeným prostředkem pro nákladní dopravu. Evropa směřuje k harmonizaci dopravních cest stanovením deseti panevropských železničních koridorů propojujících východ-západ a sever-jih. O železniční dopravu je značný zájem i ve východní Evropě a Rusku.

Po úspěšném uvedení železničního toku Vesoul–Kaluga bude Gefco i nadále rozvíjet svou nabídku multimodální dopravy. Od 5. března 2010 zásobuje závod v ruské Kaluze vlakem z Vesoulu ve Francii, s nejméně pěti zpátečními cestami týdně.

Gefco pro své zákazníky připravuje multimodální služby jako například spoj Madrid–Paříž pro Unilever. Ikea mezitím požádala Gefco o zavedení intermodálního toku mezi distribučním centrem v přístavu Fos u Marseille a pařížským regionem.

Chystají se další projekty včetně spoje mezi Koperem ve Slovinsku a Ruskem via Dobru na Slovensku, jedním z pobaltských přístavů a střední Asií a další mezi Německem a Tureckem.