František Koutník a Jana Robešová (MMD a AOC): Poptávka po monitorech v sektoru SMB rychle roste

10. 9. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: MMD Monitors & Displays)
Trh s obrazovkami díky velké poptávce po nových, větších monitorech s více funkcemi zažívá doslova boom. Značky Philips a AOC tento trend využívají naplno – František Koutník, country manager pro Česko a Slovensko, a Jana Robešová, B2B/SMB manažerka, přiblížili současný optimistický vývoj.

Rychlý růst, ale vysoká konkurence

Profesionální monitory jsou rostoucím trhem, který je charakteristický vysokou konkurencí mezi dodavateli. Philips a AOC jsou značky spadající pod TPV Technology, největšího světového výrobce monitorů a poskytovatele displejových řešení. Společnost MMD Monitors & Displays je licencovaný partner pro značku Philips Monitors. Distribuci monitorů značek Philips a AOC na český a slovenský trh zajišťuje společnost MMD prostřednictvím distribučních partnerů SWS, AT Computers, eD system a na Slovensku ASBIS SK. „Distributoři a specializovaní prodejci jsou pro nás klíčovým článkem – nejen z hlediska logistiky, ale i pro pokrytí potřeb malých a středních podniků, které jsou pro nás zásadní,“ přibližuje František Koutník. Jana Robešová dále uvádí: „V letošním roce se stále více snažíme přiblížit našim resellerům obsluhujícím segment SMB, a budeme proto přicházet s mnoha podpůrnými aktivitami, od nichž si slibujeme prohloubení spolupráce.“

Podíl Philips a AOC monitorů v tržním sektoru malých a středních podniků (SMB) roste. „Philips nabízí dlouhodobě osvědčené portfolio monitorů přímo navržených pro střední a malé podniky, které nyní rozšiřujeme o nové řady B2000 a B3000,“ popsal Koutník a dodal: „Zatímco AOC právě přichází se zcela novou produktovou řadou E4, kterou představí v červenci až září 2025.“

Náročný a dynamický trh

Jana Robešová„Různé podniky mají různé potřeby,“ vysvětlila Robešová a dodala: „Monitory proto musejí být flexibilní, úsporné, se správným připojením a také odpovídat aktuálním trendům velikosti. Velký nárůst poptávky po větších displejích jsme zaznamenali po pandemii covidu-19, kdy začaly být populární aplikace jako MS Teams a kancelářská pracoviště prošla razantní proměnou. Ačkoli jsou 24" obrazovky stále nejprodávanější, podíl modelů s úhlopříčkou 34" a více již tvoří 16 % trhu – a dále roste. V tomto segmentu patří značky AOC a Philips mezi lídry. Zvyšuje se také zájem o vyšší rozlišení, kde AOC a Philips rovněž zaujímají přední postavení.“

„Důležitou vlastností našich monitorů je také výbava – disponují USB-C rozbočovači včetně síťových konektorů RJ-45 (ethernetové porty),“ doplnila Jana Robešová.

Funkční a udržitelné monitory

František KoutníkPhilips využívá inovativní technologie, aby dosáhl vyšší environmentální udržitelnosti. „Chceme být nejlepší ve své třídě z hlediska udržitelnosti, a proto optimalizujeme spotřebu energie pomocí speciálních funkcí, jako je Philips PowerSensor, který detekuje, zda je pracoviště aktivně využíváno – pokud není, spotřeba energie se sníží až o 70 %,“ uvedl Koutník.

Kromě nadstandardní tříleté záruky zdůrazňují Koutník a Robešová i rostoucí zájem firem o celkové náklady na vlastnictví (TCO) a možnost prodloužení záruky až na pět let. Stále více zákazníků navíc klade důraz na udržitelnost.

„Na ekologických inovacích pracujeme dlouhodobě a systematicky. Například náš B2G sortiment je vyroben ze 100 % recyklovaného hliníku a z 85 % recyklovaných plastů, z nichž 5 % pochází z oceánského odpadu. Zákazníkům také poskytujeme certifikáty uhlíkové stopy, které jim výrazně usnadňují plnění legislativních požadavků v oblasti uhlíkového reportingu,“ řekl Koutník.

Růst díky spolupráci

Síla společnosti TPV spočívá v kombinaci silných značek, kvalitní výroby a strategických partnerství. Značka Philips je dlouhodobě a celosvětově známá pro svou kvalitu. AOC si vybudovalo silnou pozici na trhu jak díky svým profesionálním, tak i domácím a herním obrazovkám. „Spojením tradice a inovací dokážeme rychle vyvíjet produkty, které odpovídají konkrétním potřebám zákazníků. A díky jasnému zaměření na segment malých a středních podniků, spolupráci s distributory a specializovanými prodejci jsme dobře připraveni na trhu profesionálních displejů dále růst,“ vysvětlil Koutník.

Profilová karta firmy

Philips, MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o.

Philips, MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o.

Monitory a Public Signage Philips patří ke světové špičce. Kombinují v sobě prvotřídní technologie a chytré inovace, díky nimž poskytují vysoce kvalitní obraz a maximální pohodlí pro uživatele. Celé portfolio monitorů a Public Signage Philips, které zahrnuje několik produktových řad určených do různých prostředí, klade vysoký důraz na úsporu energie a bere ohledy na životní prostředí. Značka Philips patří do koncernu TPV Technology Limited, největšího světového výrobce LCD monitorů.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Marek Prorok, specialista pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems

Marek Prorok (Zebra systems): Virtuální a rozšířená realita jsou budoucností

17. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
S Markem Prorokem, specialistou pro řešení Company (Un)Hacked a Eloquens v Zebra systems, jsme hovořili (nejenom) o kyberbezpečnostním tréninku, který kompletně probíhá ve virtuální realitě. Kromě rozšířené a virtuální reality jsme si povídali také o umělé inteligenci a dalších aktuálních trendech. Čtěte více

Martin Lanc (ASBIS CZ): Lidský přístup je v partnerském byznysu zásadní

10. 10. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: ASBIS CZ)
Martin Lanc pracuje na pozici generálního manažera společnosti ASBIS CZ více než rok. Kam se tým ASBIS CZ pod jeho vedením posunul? Co ho mile překvapilo a do jaké míry ovlivňuje portfolio i samotné fungování společnosti umělá inteligence? Čtěte více
Petr Ondráš, manažer komerční divize společnosti ASUS pro ČR a SR

Petr Ondráš: ASUS je značka, která chce s partnery skutečně růst

29. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
ASUS už dávno není jen značka pro koncové uživatele – podle Petra Ondráše, šéfa komerční divize společnosti ASUS pro Českou republiku a Slovensko, dnes společnost nabízí kompletní portfolio pro školy, firmy i veřejnou správu a otevírá resellerům nové příležitosti v éře AI a digitalizace. V rozhovoru Petr Ondráš prozradil více o trendech i o výhodách partnerské spolupráce. Čtěte více
Michael Mikluš, 4P manager CZ/SK ve společnosti Lenovo

Michael Mikluš: Dvacet let ve společnosti Lenovo

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Společnost Lenovo letos slaví dvacet let působení na českém trhu. Od samého začátku je u toho např. Michael Mikluš, který zde v současné chvíli působí na pozici 4P manager CZ/SK. A my jsme jej nyní při této příležitosti ohledně jeho bohaté kariéry vyzpovídali. Čtěte více