František Koutník a Jana Robešová (MMD a AOC): Poptávka po monitorech v sektoru SMB rychle roste
Rychlý růst, ale vysoká konkurence
Profesionální monitory jsou rostoucím trhem, který je charakteristický vysokou konkurencí mezi dodavateli. Philips a AOC jsou značky spadající pod TPV Technology, největšího světového výrobce monitorů a poskytovatele displejových řešení. Společnost MMD Monitors & Displays je licencovaný partner pro značku Philips Monitors. Distribuci monitorů značek Philips a AOC na český a slovenský trh zajišťuje společnost MMD prostřednictvím distribučních partnerů SWS, AT Computers, eD system a na Slovensku ASBIS SK. „Distributoři a specializovaní prodejci jsou pro nás klíčovým článkem – nejen z hlediska logistiky, ale i pro pokrytí potřeb malých a středních podniků, které jsou pro nás zásadní,“ přibližuje František Koutník. Jana Robešová dále uvádí: „V letošním roce se stále více snažíme přiblížit našim resellerům obsluhujícím segment SMB, a budeme proto přicházet s mnoha podpůrnými aktivitami, od nichž si slibujeme prohloubení spolupráce.“
Podíl Philips a AOC monitorů v tržním sektoru malých a středních podniků (SMB) roste. „Philips nabízí dlouhodobě osvědčené portfolio monitorů přímo navržených pro střední a malé podniky, které nyní rozšiřujeme o nové řady B2000 a B3000,“ popsal Koutník a dodal: „Zatímco AOC právě přichází se zcela novou produktovou řadou E4, kterou představí v červenci až září 2025.“
Náročný a dynamický trh
„Různé podniky mají různé potřeby,“ vysvětlila Robešová a dodala: „Monitory proto musejí být flexibilní, úsporné, se správným připojením a také odpovídat aktuálním trendům velikosti. Velký nárůst poptávky po větších displejích jsme zaznamenali po pandemii covidu-19, kdy začaly být populární aplikace jako MS Teams a kancelářská pracoviště prošla razantní proměnou. Ačkoli jsou 24" obrazovky stále nejprodávanější, podíl modelů s úhlopříčkou 34" a více již tvoří 16 % trhu – a dále roste. V tomto segmentu patří značky AOC a Philips mezi lídry. Zvyšuje se také zájem o vyšší rozlišení, kde AOC a Philips rovněž zaujímají přední postavení.“
„Důležitou vlastností našich monitorů je také výbava – disponují USB-C rozbočovači včetně síťových konektorů RJ-45 (ethernetové porty),“ doplnila Jana Robešová.
Funkční a udržitelné monitory
Philips využívá inovativní technologie, aby dosáhl vyšší environmentální udržitelnosti. „Chceme být nejlepší ve své třídě z hlediska udržitelnosti, a proto optimalizujeme spotřebu energie pomocí speciálních funkcí, jako je Philips PowerSensor, který detekuje, zda je pracoviště aktivně využíváno – pokud není, spotřeba energie se sníží až o 70 %,“ uvedl Koutník.
Kromě nadstandardní tříleté záruky zdůrazňují Koutník a Robešová i rostoucí zájem firem o celkové náklady na vlastnictví (TCO) a možnost prodloužení záruky až na pět let. Stále více zákazníků navíc klade důraz na udržitelnost.
„Na ekologických inovacích pracujeme dlouhodobě a systematicky. Například náš B2G sortiment je vyroben ze 100 % recyklovaného hliníku a z 85 % recyklovaných plastů, z nichž 5 % pochází z oceánského odpadu. Zákazníkům také poskytujeme certifikáty uhlíkové stopy, které jim výrazně usnadňují plnění legislativních požadavků v oblasti uhlíkového reportingu,“ řekl Koutník.
Růst díky spolupráci
Síla společnosti TPV spočívá v kombinaci silných značek, kvalitní výroby a strategických partnerství. Značka Philips je dlouhodobě a celosvětově známá pro svou kvalitu. AOC si vybudovalo silnou pozici na trhu jak díky svým profesionálním, tak i domácím a herním obrazovkám. „Spojením tradice a inovací dokážeme rychle vyvíjet produkty, které odpovídají konkrétním potřebám zákazníků. A díky jasnému zaměření na segment malých a středních podniků, spolupráci s distributory a specializovanými prodejci jsme dobře připraveni na trhu profesionálních displejů dále růst,“ vysvětlil Koutník.