František Koutník a Jana Robešová (MMD a AOC): Poptávka po monitorech v sektoru SMB rychle roste

10. 9. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: MMD Monitors & Displays)
Trh s obrazovkami díky velké poptávce po nových, větších monitorech s více funkcemi zažívá doslova boom. Značky Philips a AOC tento trend využívají naplno – František Koutník, country manager pro Česko a Slovensko, a Jana Robešová, B2B/SMB manažerka, přiblížili současný optimistický vývoj.

Rychlý růst, ale vysoká konkurence

Profesionální monitory jsou rostoucím trhem, který je charakteristický vysokou konkurencí mezi dodavateli. Philips a AOC jsou značky spadající pod TPV Technology, největšího světového výrobce monitorů a poskytovatele displejových řešení. Společnost MMD Monitors & Displays je licencovaný partner pro značku Philips Monitors. Distribuci monitorů značek Philips a AOC na český a slovenský trh zajišťuje společnost MMD prostřednictvím distribučních partnerů SWS, AT Computers, eD system a na Slovensku ASBIS SK. „Distributoři a specializovaní prodejci jsou pro nás klíčovým článkem – nejen z hlediska logistiky, ale i pro pokrytí potřeb malých a středních podniků, které jsou pro nás zásadní,“ přibližuje František Koutník. Jana Robešová dále uvádí: „V letošním roce se stále více snažíme přiblížit našim resellerům obsluhujícím segment SMB, a budeme proto přicházet s mnoha podpůrnými aktivitami, od nichž si slibujeme prohloubení spolupráce.“

Podíl Philips a AOC monitorů v tržním sektoru malých a středních podniků (SMB) roste. „Philips nabízí dlouhodobě osvědčené portfolio monitorů přímo navržených pro střední a malé podniky, které nyní rozšiřujeme o nové řady B2000 a B3000,“ popsal Koutník a dodal: „Zatímco AOC právě přichází se zcela novou produktovou řadou E4, kterou představí v červenci až září 2025.“

Náročný a dynamický trh

Jana Robešová„Různé podniky mají různé potřeby,“ vysvětlila Robešová a dodala: „Monitory proto musejí být flexibilní, úsporné, se správným připojením a také odpovídat aktuálním trendům velikosti. Velký nárůst poptávky po větších displejích jsme zaznamenali po pandemii covidu-19, kdy začaly být populární aplikace jako MS Teams a kancelářská pracoviště prošla razantní proměnou. Ačkoli jsou 24" obrazovky stále nejprodávanější, podíl modelů s úhlopříčkou 34" a více již tvoří 16 % trhu – a dále roste. V tomto segmentu patří značky AOC a Philips mezi lídry. Zvyšuje se také zájem o vyšší rozlišení, kde AOC a Philips rovněž zaujímají přední postavení.“

„Důležitou vlastností našich monitorů je také výbava – disponují USB-C rozbočovači včetně síťových konektorů RJ-45 (ethernetové porty),“ doplnila Jana Robešová.

Funkční a udržitelné monitory

František KoutníkPhilips využívá inovativní technologie, aby dosáhl vyšší environmentální udržitelnosti. „Chceme být nejlepší ve své třídě z hlediska udržitelnosti, a proto optimalizujeme spotřebu energie pomocí speciálních funkcí, jako je Philips PowerSensor, který detekuje, zda je pracoviště aktivně využíváno – pokud není, spotřeba energie se sníží až o 70 %,“ uvedl Koutník.

Kromě nadstandardní tříleté záruky zdůrazňují Koutník a Robešová i rostoucí zájem firem o celkové náklady na vlastnictví (TCO) a možnost prodloužení záruky až na pět let. Stále více zákazníků navíc klade důraz na udržitelnost.

„Na ekologických inovacích pracujeme dlouhodobě a systematicky. Například náš B2G sortiment je vyroben ze 100 % recyklovaného hliníku a z 85 % recyklovaných plastů, z nichž 5 % pochází z oceánského odpadu. Zákazníkům také poskytujeme certifikáty uhlíkové stopy, které jim výrazně usnadňují plnění legislativních požadavků v oblasti uhlíkového reportingu,“ řekl Koutník.

Růst díky spolupráci

Síla společnosti TPV spočívá v kombinaci silných značek, kvalitní výroby a strategických partnerství. Značka Philips je dlouhodobě a celosvětově známá pro svou kvalitu. AOC si vybudovalo silnou pozici na trhu jak díky svým profesionálním, tak i domácím a herním obrazovkám. „Spojením tradice a inovací dokážeme rychle vyvíjet produkty, které odpovídají konkrétním potřebám zákazníků. A díky jasnému zaměření na segment malých a středních podniků, spolupráci s distributory a specializovanými prodejci jsme dobře připraveni na trhu profesionálních displejů dále růst,“ vysvětlil Koutník.

Profilová karta firmy

Philips, MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o.

Philips, MMD - Monitors&Displays Czech Republic s.r.o.

Monitory a Public Signage Philips patří ke světové špičce. Kombinují v sobě prvotřídní technologie a chytré inovace, díky nimž poskytují vysoce kvalitní obraz a maximální pohodlí pro uživatele. Celé portfolio monitorů a Public Signage Philips, které zahrnuje několik produktových řad určených do různých prostředí, klade vysoký důraz na úsporu energie a bere ohledy na životní prostředí. Značka Philips patří do koncernu TPV Technology Limited, největšího světového výrobce LCD monitorů.

Zobrazit detail firmy

Podobné články

Radek Hadraba, commercial account manager hybrid workspace solutions CEE, v HP Inc.

HP Poly spojuje chytré kamery, špičkový zvuk a snadnou správu

11. 9. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: HP Poly)
Radek Hadraba z HP a Ondřej Pokorný s Miroslavem Frýbou ze společnosti CSF v rozhovoru představují aktuální trendy ve videokonferencích, inovace založené na umělé inteligenci i praktické přínosy pro firmy. Shodují se na tom, že spojení globálního know-how HP a lokálních zkušeností resellera přináší zákazníkům řešení, která zjednodušují správu, zvyšují kvalitu spolupráce a otevírají nové obchodní příležitosti. Čtěte více
Piotr Paszczyk, CEO společnosti Promise Group

Od vize ke globálnímu úspěchu: Rozhovor se CEO Promise Group Piotrem Paszczykem

3. 9. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: Promise Group)
Už 33 let Promise Group ukazuje svým partnerům cestu technologickým světem. A přesto jsme teprve na začátku, říkají vrcholní představitelé firmy. Pod vedením generálního ředitele Piotra Paszczyka – který je zároveň většinovým vlastníkem a hlavní hnací silou skupiny posledních 17 let – jsme se z národního hráče stali respektovanou značkou v celém regionu. Čtěte více

Videokonference jsou dnes hlavním kanálem spolupráce

30. 7. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Logitech)
Videokonference jsou dnes důležitým nástrojem pro efektivní spolupráci, budování firemní kultury i zajištění rovného přístupu k informacím napříč hybridními týmy. O tom, jak se mění očekávání zákazníků, jaké technologie hýbou trhem a jakou roli v tom hraje značka Logitech, jsme si povídali s Lukášem Clémentem, který má v českém Logitechu na starosti B2B spolupráci v oblasti videokonferencí. Čtěte více
Patrick Müller, senior channel manažer společnosti Sophos

Patrick Müller (Sophos): Přinášíme mnoho atraktivních novinek

16. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Sophos)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme během pražské Experience Roadshow hovořili o novinkách v oblasti partnerského prodeje. V rozhovoru odhalíme detaily o nové firemní strategii, virtuálním CISO, AI asistentovi s názvem Sales Companion nebo postupném přerodu společnosti do pozice platformního poskytovatele. Čtěte více