EU sníží poplatky za bezhotovostní platby

20. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sonet)
Evropská unie od září sníží poplatky obchodníků za akceptaci platebních karet. Jen v České republice jich přitom lidé používají přes jedenáct milionů. Poměr bezhotovostních transakcí a výběrů z bankomatů však zůstává 30 : 70.
Foto: Freeimages.com

Jedním z důvodů tohoto stavu je skutečnost, že kartou se na mnoha místech platit stále ještě nedá. Pořídit si platební terminál se přitom obchodníkům vyplatí - jednotlivé platby zákazníků dovedou platební karty zvýšit až o třetinu.

V Česku banky vydaly více platebních karet, než má země obyvatel. Navzdory tomu, že zavedení jejich akceptace zvedá podle statistik obchodníkům obrat, v některých restauracích či obchodech se po platebních terminálech stále zákazníci ptají marně. „Platba kartou bývá podle statistik až o 30 % vyšší než platba v hotovosti. Navíc se zvyšuje množství nákupů. Lidé totiž nejsou limitováni hotovostí v peněžence a častěji se pouštějí do impulzivních nákupů,“ popsala Lenka Bukalová ze společnosti Sonet. Pořízení karty má i další výhody – rozšiřuje okruh platících zákazníků například o cizince, kteří v peněžence nemají české koruny. Bezhotovostní platby přinášejí i vyšší bezpečnost, protože omezují nakládání s bankovkami na provozovnách. 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Platební trendy v roce 2024: Rychlost, plynulost, bezpečnost a možnost „platit po svém“

3. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nejenom česká e-commerce scéna prochází neustálým vývojem. Zákazníci se museli v loňském roce např. přizpůsobit vyšším životním nákladům a mají některé nové potřeby, kterým musí obchodníci jít naproti, chtějí-li uspět. Prim hraje stále cena, zákazníci jsou ale nyní náročnější i na služby, zabezpečení a inovace. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více