ESET v obratu překonal 430 milionů korun a hodlá růst díky MSP kanálu

11. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
V loňském roce překonala společnost ESET své obchodní cíle. Celkový obrat společnosti, která je svými finančními výsledky dlouhodobě jedničkou na českém trhu v segmentu kyberbezpečnostních produktů a řešení, dosáhl 433 milionů korun.

„Z dosažených obchodních výsledků máme, zejména v kontextu toho, čím jsme si všichni prošli, velkou radost. Jsou pro nás ukazatelem toho, že se podařilo zachovat vysokou kvalitu produktů, služeb i uživatelské podpory navzdory složitým omezením,“ řekl Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET.

Uplynulý rok přinesl druhý nejvyšší obrat v historii české pobočky ESETu. Lepšího výsledku se podařilo dosáhnout jen v roce 2019, kdy proběhla mimořádná marketingová podpora produktů napříč celým portfoliem. Pokles obratu byl proto očekáváný a plánovaný. 

„I to je důvod, proč meziroční rozdíl šest procent nelze vnímat negativně. Počítali jsme s ním i v plánu nastaveným před prvními zmínkami o koronaviru. Zároveň se jedná o druhý nejlepší výsledek za poslední dekádu,“ vysvětlil Navrátil.

V roce 2020 patřily z obchodního pohledu mezi nejúspěšnější produkty pro ochranu koncových bodů s využitím technologií cloudového sandboxu a EDR řešení ESET Enterprise Inspector. S ohledem na vývoj pandemie rostla rovněž poptávka po produktu ESET Secure Authentication, který umožňuje bezpečné vícefázové ověření. I u domácích zákazníků mírně rostl zájem o bezpečnostní software.

„Významnou měrou se na tomto výsledku podepsaly prodeje licencí a jejich rozšiřování u stávajících zákazníků. To pro mě znamená jediné. Naši zákazníci i v této složité době vnímají bezpečnost svého IT jako důležitou oblast, ať už jde o domácí zařízení nebo firemní infrastrukturu,“ dodal Filip Navrátil.

Změny v chování uživatelů

„Celospolečenské změny jen mírně pozměnily skladbu našich nejúspěšnějších produktů z pohledu tržeb. Je nutné zmínit, že přestože většina zaměstnanců, kterým to charakter práce umožňoval, začala alespoň po nějakou dobu pracovat z domova. Mluvíme stále jen o přibližně o deseti procentech pracujících, kteří se přemístili do domácích kanceláří, jak nám vyplynulo z loňského průzkumu,“ vysvětlil Navrátil.

Co se ale dle zjištění ESETu mění, je zákaznické chování z pohledu přístupu k bezpečnosti, které se mění k lepšímu. Firmy více vnímají potřebu řešit IT bezpečnost, a to navzdory tomu, že je na trhu limitované množství specialistů na tuto problematiku.

„Odborníků je nedostatek a jejich cena stoupá. Proto zde vidíme významný potenciál v obchodním modelu typu MSP, který přináší řadu benefitů, jak pro zákazníka, tak i pro MSP partnera. Jedná se zejména o průběžné financování bezpečnostních technologií, flexibilitu těchto služeb, nebo přidanou hodnotu MSP partnera zajištujícího provoz těchto technologií. Toto je trend, který již na řadě trhů v zahraničí vidíme, a věřím, že pro něj přichází čas i v České republice, kde o něj dlouho nebyl zájem. My jsme na něj připraveni a budeme jej maximálně podporovat,“ řekl Navrátil.

Plány pro další rok

Do nadcházejícího roku ESET vstupuje se zjednodušenou a konsolidovanou nabídkou zejména pro firemní zákazníky. Další prioritou je podpora edukace zákazníků v používání pokročilých technologií ochrany koncových zařízení či zabezpečení přístupů k firemním prostředkům. Zde je dle analýz společnosti na trhu velký potenciál.

„Pro letošní rok máme cíl i nadále pokračovat v dlouhodobém růstu, vyšší plány jsou nastaveny především v prodejích nových licencí. Ten hodláme podpořit představením dalších verzí produktů pro firemní i domácí uživatele. Velký růst očekáváme i od produktů pro ochranu cloudové infrastruktury,“ poznamenal Navrátil.

Pro společnost bude rovněž prioritou zachování vysoké zákaznické věrnosti, která se dlouhodobě pohybuje u firemních zákazníků okolo 90 %, u domácích přibližně 70 %. Jednou z cest je další posilování lokálních týmů zákaznické a technické podpory.

„Český trh je mimořádně saturovaný, a kromě spolehlivých bezpečnostních produktů je to právě podpora uživatelů v českém jazyce, co nám dlouhodobě pomáhá udržet si velmi vysokou věrnost našich uživatelů,“ uzavřel Navrátil.

Podobné články

Výdaje na kybernetickou bezpečnost letos v Evropě vzrostou o 11,8%

9. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC předpokládá, že výdaje na bezpečnost v Evropě v roce 2025 meziročně vzrostou o 11,8 %. Geopolitický vývoj, zintenzivnění kybernetické kriminality a zpřísňující se regulační prostředí nutí evropské organizace přijímat stále sofistikovanější obranná opatření. Očekává se, že výdaje na bezpečnost zůstanou po celé období 2023-2028 vysoké a do roku 2028 dosáhnou téměř 97 miliard USD. Čtěte více

Celosvětové výdaje na kybernetickou bezpečnost letos vzrostou o 12,2 %

27. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
IDC očekává, že celosvětové výdaje na bezpečnost vzrostou v roce 2025 meziročně o 12,2 %. Rostoucí složitost a četnost kybernetických hrozeb - urychlená umělou inteligencí - nutí organizace přijímat pokročilejší obranná opatření. V důsledku toho se předpokládá, že výdaje na bezpečnost budou po období mezi lety 2023 až 2028 trvale růst až na 377 miliard dolarů. Čtěte více

Stabilní a odolný: Takový byl podle IDC vloni trh s bezpečnostními zařízeními

12. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle společnosti IDC byly celkové tržby na trhu s bezpečnostními zařízeními stabilní. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 trh vykázal 1,5% růst v tržbách a dosáhly 5,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 77 milionů dolarů). Z hlediska tržeb si vloni nejlépe vedl region EMEA s meziročním nárůstem o 12,4 %. Dodávky činily 1,2 milionu kusů (2,7% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2023). Čtěte více

Boris Hlinka (Synology): Partneři oceňují náš provázaný ekosystém

27. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Borisem Hlinkou, produktovým manažerem společnosti Synology pro Českou republiku a Slovensko, jsme hovořili nejen o novinkách v portfoliu tohoto výrobce. Kromě samotných produktů jsme se zaměřili také na důležitost komplexního ekosystému, rostoucí roli modelu SaaS, význam doplňkových služeb nebo dnes všudypřítomnou umělou inteligenci. Čtěte více