ESET v obratu překonal 430 milionů korun a hodlá růst díky MSP kanálu

11. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
V loňském roce překonala společnost ESET své obchodní cíle. Celkový obrat společnosti, která je svými finančními výsledky dlouhodobě jedničkou na českém trhu v segmentu kyberbezpečnostních produktů a řešení, dosáhl 433 milionů korun.

„Z dosažených obchodních výsledků máme, zejména v kontextu toho, čím jsme si všichni prošli, velkou radost. Jsou pro nás ukazatelem toho, že se podařilo zachovat vysokou kvalitu produktů, služeb i uživatelské podpory navzdory složitým omezením,“ řekl Filip Navrátil, obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET.

Uplynulý rok přinesl druhý nejvyšší obrat v historii české pobočky ESETu. Lepšího výsledku se podařilo dosáhnout jen v roce 2019, kdy proběhla mimořádná marketingová podpora produktů napříč celým portfoliem. Pokles obratu byl proto očekáváný a plánovaný. 

„I to je důvod, proč meziroční rozdíl šest procent nelze vnímat negativně. Počítali jsme s ním i v plánu nastaveným před prvními zmínkami o koronaviru. Zároveň se jedná o druhý nejlepší výsledek za poslední dekádu,“ vysvětlil Navrátil.

V roce 2020 patřily z obchodního pohledu mezi nejúspěšnější produkty pro ochranu koncových bodů s využitím technologií cloudového sandboxu a EDR řešení ESET Enterprise Inspector. S ohledem na vývoj pandemie rostla rovněž poptávka po produktu ESET Secure Authentication, který umožňuje bezpečné vícefázové ověření. I u domácích zákazníků mírně rostl zájem o bezpečnostní software.

„Významnou měrou se na tomto výsledku podepsaly prodeje licencí a jejich rozšiřování u stávajících zákazníků. To pro mě znamená jediné. Naši zákazníci i v této složité době vnímají bezpečnost svého IT jako důležitou oblast, ať už jde o domácí zařízení nebo firemní infrastrukturu,“ dodal Filip Navrátil.

Změny v chování uživatelů

„Celospolečenské změny jen mírně pozměnily skladbu našich nejúspěšnějších produktů z pohledu tržeb. Je nutné zmínit, že přestože většina zaměstnanců, kterým to charakter práce umožňoval, začala alespoň po nějakou dobu pracovat z domova. Mluvíme stále jen o přibližně o deseti procentech pracujících, kteří se přemístili do domácích kanceláří, jak nám vyplynulo z loňského průzkumu,“ vysvětlil Navrátil.

Co se ale dle zjištění ESETu mění, je zákaznické chování z pohledu přístupu k bezpečnosti, které se mění k lepšímu. Firmy více vnímají potřebu řešit IT bezpečnost, a to navzdory tomu, že je na trhu limitované množství specialistů na tuto problematiku.

„Odborníků je nedostatek a jejich cena stoupá. Proto zde vidíme významný potenciál v obchodním modelu typu MSP, který přináší řadu benefitů, jak pro zákazníka, tak i pro MSP partnera. Jedná se zejména o průběžné financování bezpečnostních technologií, flexibilitu těchto služeb, nebo přidanou hodnotu MSP partnera zajištujícího provoz těchto technologií. Toto je trend, který již na řadě trhů v zahraničí vidíme, a věřím, že pro něj přichází čas i v České republice, kde o něj dlouho nebyl zájem. My jsme na něj připraveni a budeme jej maximálně podporovat,“ řekl Navrátil.

Plány pro další rok

Do nadcházejícího roku ESET vstupuje se zjednodušenou a konsolidovanou nabídkou zejména pro firemní zákazníky. Další prioritou je podpora edukace zákazníků v používání pokročilých technologií ochrany koncových zařízení či zabezpečení přístupů k firemním prostředkům. Zde je dle analýz společnosti na trhu velký potenciál.

„Pro letošní rok máme cíl i nadále pokračovat v dlouhodobém růstu, vyšší plány jsou nastaveny především v prodejích nových licencí. Ten hodláme podpořit představením dalších verzí produktů pro firemní i domácí uživatele. Velký růst očekáváme i od produktů pro ochranu cloudové infrastruktury,“ poznamenal Navrátil.

Pro společnost bude rovněž prioritou zachování vysoké zákaznické věrnosti, která se dlouhodobě pohybuje u firemních zákazníků okolo 90 %, u domácích přibližně 70 %. Jednou z cest je další posilování lokálních týmů zákaznické a technické podpory.

„Český trh je mimořádně saturovaný, a kromě spolehlivých bezpečnostních produktů je to právě podpora uživatelů v českém jazyce, co nám dlouhodobě pomáhá udržet si velmi vysokou věrnost našich uživatelů,“ uzavřel Navrátil.

Podobné články

Sophos představil skenování zranitelností kontejnerů

8. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Sophos)
Novinka od Sophosu identifikujte zranitelnosti před nasazením obrazů kontejnerů. S cílem urychlit migraci do cloudu při udržení nejvyšší možné míry zabezpečení, zpřístupnil nyní Sophos v řešení Cloud Optix pokročilou správu cloudového zabezpečení pro podniky všech velikostí a v různých fázích adopce cloudu. Čtěte více

České firmy stále nechrání své řídící systémy

7. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Soitron)
Jen od začátku roku 2021 do dnešních dnů podle společnosti Soitron počet různých zařízení dostupných z internetu stoupl o 40 %. Průmyslové systémy se stávají lákadlem pro hackery, kteří mohou zneužít slabin nedostatečného zabezpečení, získat data a omezit provoz nejen soukromých firem, ale i důležitých vodních zdrojů a elektráren. Čtěte více

Cisco představilo nabídku svých řešení formou služby a další novinky

7. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnost Cisco na konferenci Cisco Live oznámila řadu inovací, které zákazníkům pomohou modernizovat aplikace, vybavit pracovníky efektivními nástroji, ochránit podnik před hrozbami a transformovat infrastrukturu. Čtěte více

Pouze 6 % obětí ransomwaru v Česku vloni zaplatilo výkupné

6. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky)
Češi jsou velmi disciplinovaní v otázce, zda platit či neplatit výkupné za odšifrování dat zablokovaných ransomwarem. V loňském roce získali kybernetičtí vyděrači platby pouze od 6 % obětí v České republice. Z celosvětového hlediska přitom za odšifrování dat zaplatila více než polovina napadených (56 %). Čtěte více