Elektronická evidence tržeb může být příležitostí, jak vydělat stovky milionů korun

13. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro)
Plánované zavedení elektronické evidence tržeb by s sebou neslo vedle potřeby pokladního softwaru a připojení k internetu také nutnost živnostníků opatřit si vhodné elektronické zařízení. Podle odhadů prodejce elektroniky Expert Elektro by se nákup IT techniky potřebné pro provoz online evidence tržeb živnostníky mohl celkově vyšplhat i na stovky milionů korun.

Podle současných odhadů by se mohl chystaný projekt dotknout kolem tří set tisíc podnikatelů. „Kolik z nich by se této zvažované novince muselo přizpůsobit i pořízením nové elektroniky, která bude pro evidenci on-line tržeb nezbytná, je zatím neznámou. V každém případě si živnostníci, v závislosti na daném druhu svého podnikání, vedle registračních pokladen budou pořizovat třeba také tablet nebo chytrý telefon,“ řekl Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro.

Průměrná prodejní cena tabletu v prodejnách Expert Elektro činila v loňském roce mírně přes 3 000 korun, u chytrého telefonu to pak bylo kolem 3 500 korun. „Pořízení jednoho kusu chytré elektroniky nemusí být pro živnostníka v každém případě velkou finanční zátěží. Z celkového pohledu už ale nemusí jít o zanedbatelnou částku. Pokud by si kvůli této chystané novince muselo pořídit nový tablet třeba jen deset procent z odhadovaných tří set tisíc živnostníků, rázem se při průměrné ceně dostáváme na částku 90 milionů korun,“ uvedl Robin Weintritt s tím, že reálné náklady se samozřejmě mohou změnit na základě technických specifikací IT techniky nutných pro fungování systému v praxi.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více