Elektronická evidence tržeb může být příležitostí, jak vydělat stovky milionů korun

13. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro)
Plánované zavedení elektronické evidence tržeb by s sebou neslo vedle potřeby pokladního softwaru a připojení k internetu také nutnost živnostníků opatřit si vhodné elektronické zařízení. Podle odhadů prodejce elektroniky Expert Elektro by se nákup IT techniky potřebné pro provoz online evidence tržeb živnostníky mohl celkově vyšplhat i na stovky milionů korun.

Podle současných odhadů by se mohl chystaný projekt dotknout kolem tří set tisíc podnikatelů. „Kolik z nich by se této zvažované novince muselo přizpůsobit i pořízením nové elektroniky, která bude pro evidenci on-line tržeb nezbytná, je zatím neznámou. V každém případě si živnostníci, v závislosti na daném druhu svého podnikání, vedle registračních pokladen budou pořizovat třeba také tablet nebo chytrý telefon,“ řekl Robin Weintritt, ředitel prodeje Expert Elektro.

Průměrná prodejní cena tabletu v prodejnách Expert Elektro činila v loňském roce mírně přes 3 000 korun, u chytrého telefonu to pak bylo kolem 3 500 korun. „Pořízení jednoho kusu chytré elektroniky nemusí být pro živnostníka v každém případě velkou finanční zátěží. Z celkového pohledu už ale nemusí jít o zanedbatelnou částku. Pokud by si kvůli této chystané novince muselo pořídit nový tablet třeba jen deset procent z odhadovaných tří set tisíc živnostníků, rázem se při průměrné ceně dostáváme na částku 90 milionů korun,“ uvedl Robin Weintritt s tím, že reálné náklady se samozřejmě mohou změnit na základě technických specifikací IT techniky nutných pro fungování systému v praxi.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více