E-shopy rozesílají rekordní počet SMS

25. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Neogenia)
Počet marketingových a notifikačních SMS, které jednotlivé e-shopy rozesílají, roste. Jejich četnost je totiž přímo úměrná počtu objednávek. Podle společnosti Neogenia se jich jen za listopad odešle až o 32 % více než za stejné období v loňském roce.

Celkový počet marketingových, notifikačních a informačních SMS rozeslaných v posledním čtvrtletí letošního roku – tedy zejména ve vánočních kampaních, bude asi 140 milionů. Jen e-shopy se na jejich objemu podílí ze zhruba 17 %. Listopad je navíc měsícem, kdy je rozesíláno nejvíce obchodních zpráv z celého roku – více než čtvrtina celoročního objemu. Druhý nejexponovanější měsíc, prosinec, je zastoupen 18 %.

Podle Ondřeje Švrčka, obchodního ředitele společnosti Neogenia, může nárůst obchodních SMS v e-commerce značit až 50% nárůst vánočních obratů pro velké e-shopy.

„Zákaznický servis v podobě SMS zpráv zajišťují především velké e-shopy, které zároveň vykazují největší nárůst notifikačních zpráv – těmi můžou být například informace o dokončení objednávky nebo vyzvednutí zboží. Právě notifikační SMS zprávy jsou důkazem o tom, že v meziročním srovnání probíhá výrazně více transakcí než v loňském roce. V letošním roce je očekáván další nárůst zákazníků, kteří v e-shopech nakupují prostřednictvím svých mobilních zařízení. V tomto ohledu tedy mohou být SMS zprávy plnohodnotným akvizičním kanálem,“ vysvětlil Švrček.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více