E-shop? Hlavně skvělý „vedlejšák“

3. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Pro více než 60 % majitelů e-shopů je provoz virtuálního obchodu vedlejším příjmem. Na dráhu internetového obchodníka se vydávají jak lidé, kteří již nějakou zkušenost s podnikáním měli (34,9 %), případně již v minulosti přímo provozovali e-shop (27,8 %), tak lidé, pro něž je e-shop jejich prvním podnikatelským počinem (37,3 %).
Foto: Freeimages.com

Více než dvě třetiny e-shopů (71 %) si pronajímají muži. Co se věkového rozpětí týče, nejaktivnější jsou v podnikání přes internet lidé od 26 do 35 let (40 %), další početnou věkovou skupinou jsou osoby od 36 do 45 let (35,2 %). Své štěstí na internetu zkoušejí i lidé mladší 26 let (15 %).

Na e-shopu pracují primárně sami (44 %), případně v týmu 2–5 lidí (43 %). Nejvíce majitelů e-shopů pochází z Prahy (23,5 %) a z Jihomoravského kraje (17,7 %). Zhruba 11 % e-shopů si pronajímají a provozují podnikatelé ze Slovenska. 

Až tři čtvrtiny vlastníků internetových obchodů bere svůj e-shop jako hlavní maloobchodní prodejní kanál, pro čtvrtinu je vedlejším maloobchodním prodejním kanálem a 20 % jej provozuje především kvůli podpoře kamenného obchodu. K velkoobchodnímu prodeji využívá e-shop 16 % majitelů.

Štítky: 

Podobné články

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více