E-shop? Hlavně skvělý „vedlejšák“

3. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Pro více než 60 % majitelů e-shopů je provoz virtuálního obchodu vedlejším příjmem. Na dráhu internetového obchodníka se vydávají jak lidé, kteří již nějakou zkušenost s podnikáním měli (34,9 %), případně již v minulosti přímo provozovali e-shop (27,8 %), tak lidé, pro něž je e-shop jejich prvním podnikatelským počinem (37,3 %).
Foto: Freeimages.com

Více než dvě třetiny e-shopů (71 %) si pronajímají muži. Co se věkového rozpětí týče, nejaktivnější jsou v podnikání přes internet lidé od 26 do 35 let (40 %), další početnou věkovou skupinou jsou osoby od 36 do 45 let (35,2 %). Své štěstí na internetu zkoušejí i lidé mladší 26 let (15 %).

Na e-shopu pracují primárně sami (44 %), případně v týmu 2–5 lidí (43 %). Nejvíce majitelů e-shopů pochází z Prahy (23,5 %) a z Jihomoravského kraje (17,7 %). Zhruba 11 % e-shopů si pronajímají a provozují podnikatelé ze Slovenska. 

Až tři čtvrtiny vlastníků internetových obchodů bere svůj e-shop jako hlavní maloobchodní prodejní kanál, pro čtvrtinu je vedlejším maloobchodním prodejním kanálem a 20 % jej provozuje především kvůli podpoře kamenného obchodu. K velkoobchodnímu prodeji využívá e-shop 16 % majitelů.

Štítky: 

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více