Dvě třetiny uživatelů si na internetu nechrání soukromí

13. 2. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Microsoft)
Při příležitosti Dne bezpečnějšího internetu 2014 představil Microsoft výsledky již třetího ročníku průzkumu Microsoft Computing Safety Index (MCSI).

I přes stále pokročilejší zkušenost s používáním internetu získaná data ve studii Microsoft Computing Safety Index (MCSI) ukazují vysokou míru nebezpečí způsobenou neopatrností a nedostatečnou ochranou soukromí. Řada uživatelů i nadále nepředchází možným rizikům a často ani netuší, jak vysoké ztráty (finanční i časové) si mohou způsobit.

Průzkum ukázal, že rizika na internetu stojí oběti v průměru až 23 miliard dolarů ročně a teoretický čas na nápravu těchto škod představuje pro postižené časové náklady dosahující při srovnání řádu 200 000 let. Nejvyšší újmu s sebou nese poškození profesní reputace, kdy se průměrná ztráta pohybuje okolo 535 dolarů na osobu. Mezi další „nejdražší“, a tím i nejnebezpečnější rizika, pak patří krádeže ID, úniky dat z bank a od zaměstnavatelů, online šikana nebo phishing.

I přesto, že rizika na internetu představují nezanedbatelné ztráty, více než polovina respondentů spoléhá při ochraně svého soukromí a dat na internetu stále pouze sama na sebe. Třetina využívá tipy, jak se bránit, z komerčních firem a pouhé procento se řídí radami získanými ve škole. Pouze třetina si chrání své soukromí na sociálních sítích, má kontrolu nad svými daty online a používá PIN a hesla do mobilního telefonu. Pouhá pětina pak pravidelně používá bezpečnostní aplikace a filtry a sleduje svou online identitu. Pouhých 10 % pak tyto osobní informace průběžně upravuje či maže.

„Lidé si často neuvědomují, že jejich dnešní online chování může mít dlouhodobé dopady na jejich budoucí pověst. Řada zaměstnavatelů využívá internet a sociální sítě k tomu, aby si prověřili reputaci svých potenciálních nebo stávajících zaměstnanců a není výjimkou, že kvůli své on-line image lidé ztratí či nezískají práci. Pojišťovací a úvěrové společnosti si dělají profily rizikovosti žadatelů i podle jimi sdílených fotografií a zveřejňovaných statusů. Je proto velmi důležité myslet na to, že co se jednou objeví v kyberprostoru, může zanechat stopy navždy,“ dodal Václav Mach, ředitel pro vnější vztahy ze společnosti Microsoft.

Štítky: 
Microsoft