DPD očekává rekordní Vánoce, počet balíků vzroste o 20 %

21. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle společnosti DPD Češi letos opět nakupují online ve velkém. Ve srovnání s prosincem minulého roku a s přihlédnutím k dosavadnímu stavu se množství rozvezených balíků zvýší o 20 %. Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů a jde převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.

Ačkoliv v průběhu roku převeze DPD 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Nejvyšší míra zásilek pro koncového zákazníka se potom koncentruje do posledního týdne před Vánoci. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.

Na sezónu jsou v DPD připraveni dodateční kurýři, jejichž počet postupně stoupá až na dvojnásobek „běžného“ počtu. Depa výrazně posilují kapacitu sítě. Některá odbavují zásilky ve dvou směnách, centrální překladiště funguje díky tokům zásilek z různých (i mezinárodních) směrů téměř nepřetržitě.  Významně stoupá i počet přímých spojení mezi depy, která obcházejí nutnost třídit zásilky na centrálním překladišti. Posilují se samozřejmě i podpůrné funkce, např. zákaznická linka.

Podobné články

E-shopy a dopravci o Vánocích zrychlily – balíčky byly u zákazníků za dva dny

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rychlost a kvalita doručení objednávek je pro internetové obchody a jejich zákazníky jedním z klíčových bodů. Také Vánoce 2019 byly pro e-shopy a dopravce velkou výzvou. Jak ale ukazují data i ohlasy zákazníků, dodání vánočních dárků tentokrát proběhlo bez větších problémů a včas. Čtěte více

DPD v ČR a SR od Geis odkoupilo balíkové divize

16. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Balíkové společnosti Geis Parcel v Česku a na Slovensku převzala od 14. ledna 2020 společnost DPD. Firmy se na transakci dohodly začátkem listopadu uplynulého roku a akvizice již schválily antimonopolní úřady. DPD tak skokově posiluje své tržní postavení. Čtěte více

Trendy v logistice 2020

9. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Der Kurier)
Před námi je začátek nového desetiletí a s časem jde kupředu také logistika. Trendy stále naznačují poptávku po co nejrychlejších službách, digitalizaci, neustálý nárůst e-commerce, ale i tlak na zlepšování služeb v segmentu B2B. Čtěte více

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více