DPD očekává rekordní Vánoce, počet balíků vzroste o 20 %

21. 12. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Podle společnosti DPD Češi letos opět nakupují online ve velkém. Ve srovnání s prosincem minulého roku a s přihlédnutím k dosavadnímu stavu se množství rozvezených balíků zvýší o 20 %. Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů a jde převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.

Ačkoliv v průběhu roku převeze DPD 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Nejvyšší míra zásilek pro koncového zákazníka se potom koncentruje do posledního týdne před Vánoci. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.

Na sezónu jsou v DPD připraveni dodateční kurýři, jejichž počet postupně stoupá až na dvojnásobek „běžného“ počtu. Depa výrazně posilují kapacitu sítě. Některá odbavují zásilky ve dvou směnách, centrální překladiště funguje díky tokům zásilek z různých (i mezinárodních) směrů téměř nepřetržitě.  Významně stoupá i počet přímých spojení mezi depy, která obcházejí nutnost třídit zásilky na centrálním překladišti. Posilují se samozřejmě i podpůrné funkce, např. zákaznická linka.

Podobné články

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

CES 2019 představil Harley na elektřinu a chytrý záchod (2. část)

28. 1. 2019. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: DCD Publishing)
Minulý týden jsme vám představili podstatnou část novinek z letošního CESu ze segmentů chytrých telefonů. televizí a zábavy. Nyní na ně volně navážeme neméně důležitými odvětvími, jako jsou chytrá domácnost, doprava nebo zdraví. Budete se divit, co vše jsme si pro vás přichystali. Čtěte více

Trh kurýrních služeb a trendy v logistice

27. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Der Kurier)
S přirozeným vývojem společnosti se vyvíjí také služby všeho druhu. Výjimkou není ani logistika, kde se s vysokou konkurencí zvyšují také nároky zákazníků, a to jak na B2B, ale zejména na B2C trhu. Od dob, kdy doručování trvalo několik dnů i týdnů už uběhlo hodně vody a čekání na balík se už nenosí. To platí zejména v období Vánoc. Čtěte více
Foto: Pixabay.com

Dny dopravy zdarma: Zákazníci v zapojených e-shopech utratili přes půl miliardy korun

21. 11. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Šestý prodloužený ročník akce Dny dopravy zdarma náležitě odstartoval vánoční sezónu. Zákazníci v e-shopech zapojených do akce utratili přes půl miliardy (592,8 milionu) korun a uskutečnili 427 400 objednávek. Nejvíce se objednávaly knihy, parfémy, doplňky stravy, stolní hry nebo třeba stavebnice Lego. Čtěte více