Novinky

DPD očekává rekordní Vánoce, počet balíků vzroste o 20 %

Podle společnosti DPD Češi letos opět nakupují online ve velkém. Ve srovnání s prosincem minulého roku a s přihlédnutím k dosavadnímu stavu se množství rozvezených balíků zvýší o 20 %. Nejvíce vánočních zásilek pochází z e-shopů a jde převážně o elektroniku, kosmetiku, oblečení či sportovní potřeby.

František Doupal
Zdroj: DPD
  • 21. 12. 2015
  • 0 min
DPD očekává rekordní Vánoce, počet balíků vzroste o 20 %

Ačkoliv v průběhu roku převeze DPD 35 % zásilek B2C (objednávky koncových zákazníků z e-shopů) a 65 % zásilek B2B (mezifiremní zásilky), v prosinci se tento poměr změní na 55 % ku 45 % ve prospěch B2C. Nejvyšší míra zásilek pro koncového zákazníka se potom koncentruje do posledního týdne před Vánoci. Počet všech rozvezených zásilek v prosinci se oproti zbytku roku téměř zdvojnásobí.

Na sezónu jsou v DPD připraveni dodateční kurýři, jejichž počet postupně stoupá až na dvojnásobek „běžného“ počtu. Depa výrazně posilují kapacitu sítě. Některá odbavují zásilky ve dvou směnách, centrální překladiště funguje díky tokům zásilek z různých (i mezinárodních) směrů téměř nepřetržitě.  Významně stoupá i počet přímých spojení mezi depy, která obcházejí nutnost třídit zásilky na centrálním překladišti. Posilují se samozřejmě i podpůrné funkce, např. zákaznická linka.