Donedávna nemožné teď už ihned
- 15. 2. 2010
- 3 min
Doba dovolených. Slovo přemílané ze všech směrů a v každé situaci. Vypadnout z frmolu a z práce, oddechnout si, dělat si, co je libo. Nabrat novou pozitivní energii a zbavit se stresů. To je téma nejen letošní okurkové dovolenkové sezóny. Různá místa pobytu se vrývají mnohdy nesmazatelně do paměti lidí. A ti chtějí zachovat vzpomínky nejen ve své hlavě, ale i jinak. V podobě obrázků statických i pohyblivých.
Mají možnost. Nabídka kamer, fotografických aparátů je nepřeberná a vybere si snad každý. A tak se lze setkat s věcmi, o kterých do nedávné doby nebylo možné vůbec uvažovat.
Tak třeba, že profesionální nebo poloprofesionální digitální zrcadlovky DSLR budou kromě focení umět točit i video – a ejhle, je to tu. Nikon začal, Canon se připojil a dnes už se stává možnost pořízení záběrů videa, i ve vysokém rozlišení, u DSLR standardem. Z vlastní zkušenosti s Canonem EOS 500D mohu potvrdit, že snímání videa se zrcadlovkou působí sice poněkud podivně, ale vem to nešť! Jde o věc a o to, zachovat si vzpomínky, třeba v pohyblivém formátu. Ne pro další generace, těm to asi bude v době pentabajtů pobíhajících po internetu srdečně jedno, ale pro sebe, když na vás padne chvilka nostalgie.
Ale to není zdaleka všechno. Na trhu jsou kamery, které umožňují snímání pod vodou (třeba Panasonic), které můžete nabízet svým zákazníkům. Stejně tak tu jsou kamery, které zaznamenávají do vyrovnávací paměti všechno, co se kolem děje a v případě stisku spouště přidají před záznam několik sekund z vyrovnávací paměti. Tak filmaři amatéru neunikne skoro nic. I když se třeba video pak obtížněji stříhá, musím uznat, že tahle vymoženost mi mnohdy zprostředkovala, byť v trochu krkolomné podobě, kdy jsem kameru přikládal k oku, že jsem stihl záběr, který by mi před stisknutím tlačítka pro záznam jinak spolehlivě utekl. Myslím si, že dovolenky a zážitků uložených v elektronické verzi chtiví zákazníci uvítají, když jim nabídnete takové libůstky.
K tomu ještě patří i kompaktní fotoaparáty. Někdo prostě nemusí mít DSLR a tak mu stačí kompaktní přístroj. Na trhu jsou modely, které se nezaleknou zimy hluboko pod nulou, což v létě jako pádný prodejní argument působí poněkud mimo mísu, ale zákazník může slyšet na to, že takový kompakt může spadnout na zem z metru i víc a nic se mu nestane (vyzkoušeno). Může se s ním fotit pod vodou, takže vybraní účastnící zájezdů se mohou kochat podmořskou krásou i poté, co se vynořili z hloubky. Třeba na pokoji hotelu :-), však ten film znáte…
Léto je velká příležitost k tomu, nabídnout zákazníkům zboží pro uchování vzpomínek z dovolené. Nabídka je obrovská, v některých případech jsou pro vás příjemné i marže. Takže zbývá jediné: ten správný argument, kterým zákazníka přesvědčit, aby koupil právě teď, právě u vás, a právě to, co mu právě nabízíte. Mezi námi, on to nepotřebuje, ale na vás je, abyste mu vysvětlili, že se bez nabízené věci prostě na letošní dovolené nemůže obejít.
Pěkné léto!