Novinky

Dobré jméno

Martin Bartolšic

  • 21. 6. 2010
  • 1 min

V nedávné době se ke mně dostala zpráva: „Společnost Rackable Systems, poskytovatel ekologických serverů a storage produktů pro střední až vysoce škálovatelná datová centra, sdělila, že dokončila již dříve oznámenou akvizici majetku firmy Silicon Graphics (SGI). Dokončením této akvizice převzala firma označení SGI jako globální název společnosti a obchodní značku.“

To, že měla původní společnost SGI, výrobce výkonných počítačů hlavně pro grafické aplikace, dlouhodobé potíže, bylo celkem obecně známo. Jak je vidět, převzala ji úspěšná, mladší společnost, která i v době současné ekonomické krize, kdy se prodej ICT celosvětově výrazně propadl, má takové hospodářské výsledky, že si může takové spojení dovolit uskutečnit. Na tom by nebylo ještě nic tak zajímavého, kdyby nová společnost po spojení nepřevzala jméno SGI, tedy firmy, která sice měla problémy, ale její dobré jméno bylo dlouhodobě a celosvětově budováno a všeobecně uznáváno. Jak je vidět, dobrý a známý a název společnosti je významná hodnota v majetku firmy a jeho budování trvá obvykle dost dlouho, dá to dosti práce a lze při tom i snadno zakopnout. A tak je zřejmě výhodné pro jinak úspěšnou společnost převzít jméno té starší, podstatně známější, byť v poslední době ne zcela úspěšné firmy. Platí to však i pro naše domácí, většinou mnohem menší a mladší firmy.